dc.contributor.advisor |
Lukšík, Ivan
|
|
dc.contributor.author |
Suchánková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49629
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je popsat a zmapovat způsoby pojetí lásky dětmi předškolního věku. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým východiskům. Charakterizovány jsou sociální reprezentace, popsán je fenomén lásky, její formy, pozornost je věnována rozvoji lásky u dětí předškolního věku a jejich sociálním reprezentacím lásky. Ve čtvrté kapitole práce je popsán realizovaný výzkum, jehož cílem bylo analyzovat sociální reprezentaci lásky u dětí předškolního věku. Výzkum byl koncipován jako kvalitativní. Výzkumný soubor tvořilo 20 dětí předškolního věku z vybrané mateřské školy. Metodami sběru dat bylo pozorování, rozhovor a analýza dokumentů, konkrétně kreseb dětí. K analýze dat byl zvolen design zakotvené teorie. Navržena byla teorie, která přibližuje problematiku tvorby a obsahu sociálních reprezentací lásky u dětí předškolního věku, a to z hlediska teorie objektních vztahů. |
|
dc.format |
77 s. (130 698 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
láska dítěte předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
objektní vztahy
|
cs |
dc.subject |
sociální reprezentace
|
cs |
dc.subject |
představy dětí
|
cs |
dc.subject |
love of a preschool child
|
en |
dc.subject |
object relations
|
en |
dc.subject |
social representation
|
en |
dc.subject |
ideas of childrens
|
en |
dc.title |
Obrazné a symbolické představy lásky dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Preschool children's figurative and symbolic notion of love |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2021-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the diploma thesis is to describe and map the ways of conception of love by children of preschool age. The first three chapters are devoted to theoretical background. Social representations are characterized, the phenomenon of love is described, its forms, attention is paid to the development of love in preschool children and their social representations of love. The fourth chapter describes the research, which aimed to analyze the social representation of love in preschool children. The research was conceived as qualitative. The research sample consisted of 20 preschool children from a selected kindergarten. The methods of data collection were observation, interview and analysis of documents, specifically children's drawings. The design of the grounded theory was chosen for the data analysis. A theory was proposed that approaches the issue of the creation and content of social representations of love in preschool children, in terms of the object relations theory. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57154
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-23 |
|