Obrazné a symbolické představy lásky dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Obrazné a symbolické představy lásky dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukšík, Ivan
dc.contributor.author Suchánková, Kateřina
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:20Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:20Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49629
dc.description.abstract Cílem diplomové práce je popsat a zmapovat způsoby pojetí lásky dětmi předškolního věku. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým východiskům. Charakterizovány jsou sociální reprezentace, popsán je fenomén lásky, její formy, pozornost je věnována rozvoji lásky u dětí předškolního věku a jejich sociálním reprezentacím lásky. Ve čtvrté kapitole práce je popsán realizovaný výzkum, jehož cílem bylo analyzovat sociální reprezentaci lásky u dětí předškolního věku. Výzkum byl koncipován jako kvalitativní. Výzkumný soubor tvořilo 20 dětí předškolního věku z vybrané mateřské školy. Metodami sběru dat bylo pozorování, rozhovor a analýza dokumentů, konkrétně kreseb dětí. K analýze dat byl zvolen design zakotvené teorie. Navržena byla teorie, která přibližuje problematiku tvorby a obsahu sociálních reprezentací lásky u dětí předškolního věku, a to z hlediska teorie objektních vztahů.
dc.format 77 s. (130 698 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject láska dítěte předškolního věku cs
dc.subject objektní vztahy cs
dc.subject sociální reprezentace cs
dc.subject představy dětí cs
dc.subject love of a preschool child en
dc.subject object relations en
dc.subject social representation en
dc.subject ideas of childrens en
dc.title Obrazné a symbolické představy lásky dětí předškolního věku
dc.title.alternative Preschool children's figurative and symbolic notion of love
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Gavora, Peter
dc.date.accepted 2021-06-04
dc.description.abstract-translated The aim of the diploma thesis is to describe and map the ways of conception of love by children of preschool age. The first three chapters are devoted to theoretical background. Social representations are characterized, the phenomenon of love is described, its forms, attention is paid to the development of love in preschool children and their social representations of love. The fourth chapter describes the research, which aimed to analyze the social representation of love in preschool children. The research was conceived as qualitative. The research sample consisted of 20 preschool children from a selected kindergarten. The methods of data collection were observation, interview and analysis of documents, specifically children's drawings. The design of the grounded theory was chosen for the data analysis. A theory was proposed that approaches the issue of the creation and content of social representations of love in preschool children, in terms of the object relations theory.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 57154
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-23


Files in this item

Files Size Format View Description
suchánková_2021_dp.pdf 3.987Mb PDF View/Open None
suchánková_2021_op.docx 18.93Kb Unknown View/Open None
suchánková_2021_vp.docx 18.24Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account