dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Valchářová, Anita
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49626
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce zjišťuje kvalitu učebnic prvouky na prvním stupni základní školy. Jejím cílem bylo zjistit kvalitu učebnic prvouky a dále názory učitelů na jejich využití. Výzkumný vzorek tvořilo celkem 6 různých učebnic prvouky pro 3. ročník základní školy a názory byly zjišťovány na vzorku 20 učitelů prvního stupně základní školy. Výzkumné nástroje tvořily - anketa pro učitele (realizovaná před vstupem do výzkumu), metoda měření didaktické vybavenosti učebnic a strukturované interview tvořené z 6 otázek týkajících se obecně učebnic a 10 otázek vztahujících se ke zkoumaným učebnicím prvouky pro 3. ročník základní školy. Bylo zjištěno, že vzorek učebnic prvouky pro 3 ročník základní školy je dle didaktické vybavenosti zpracován kvalitně. Učitelé ve vztahu k předmětu prvouka preferují spíše učebnice s dostatečným množstvím textu, doprovodnými otázkami, ilustracemi a s jasně a srozumitelně danou strukturou. |
|
dc.format |
93 s. (170 481 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
prvouka
|
cs |
dc.subject |
didaktická vybavenost učebnic
|
cs |
dc.subject |
učebnice prvouky
|
cs |
dc.subject |
učitelé prvního stupně
|
cs |
dc.subject |
strukturované interview
|
cs |
dc.subject |
Nature studies
|
en |
dc.subject |
didactic equipipment of textbooks
|
en |
dc.subject |
Nature studies coursebooks
|
en |
dc.subject |
first-grade teachers
|
en |
dc.subject |
structured interview
|
en |
dc.title |
Analýza učebnic pro výuku prvouky na 1. stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Nature studies cousebook analysis for primary schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
This Master's thesis looked at the quality of Nature studies textbooks in primary school. Its aim was to find out the quality of Nature studies textbooks, as well as the teachers views of their usage. The research sample comprised a total of 6 different Nature studies textbooks for the 3rd year of primary school and opinions were collected from a sample of 20 primary school teachers. Research tools of this Masters thesis consisted of - a survey for teachers (performed before entering research), a method of measuring the didactic equipment of textbooks and a structured interview consisting of 6 questions concering textbooks in general and 10 questions related to the examined Nature studies textbooks. It was found that a sample of Nature studies textbooks for the 3rd year of primary school is well processed according to the didactic equiplment. Teachers preferred textbooks with sufficient text, acompanying questions, illustrations and a clear and intelligible structure in relation to the subject of primary education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
57151
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-03-21 |
|