Žáci mluvící dialektem
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Gavora, Peter
|
|
dc.contributor.author |
Vaculová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49625
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce prezentuje data získaná dotazníkovým šetřením realizovaným mezi žáky a učiteli žijícími a navštěvujícími základní školu na území osobitého regionu Horňácko. Cílem prezentovaného výzkumu bylo popsat jazykovou a edukační situaci žáků 1. stupně základní školy na Horňácku. Práce rovněž popisuje roli dialektu a kultury ve vzdělávání a popisuje vztah žáků k tomuto prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická východiska představují úvod do vytyčené problematiky. Praktická část pak prezentuje výsledky provedeného výzkumu založeného na kvantitativním designu. |
|
dc.format |
101 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dialekt
|
cs |
dc.subject |
jazyková situace
|
cs |
dc.subject |
Horňácko
|
cs |
dc.subject |
jazykový kód
|
cs |
dc.subject |
diglosie
|
cs |
dc.subject |
školní jazyk
|
cs |
dc.subject |
dialect
|
en |
dc.subject |
language situation
|
en |
dc.subject |
Horňácko
|
en |
dc.subject |
language code
|
en |
dc.subject |
diglossia
|
en |
dc.subject |
school language
|
en |
dc.title |
Žáci mluvící dialektem |
|
dc.title.alternative |
Dialect-speaking pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master´s thesis presents the data obtained by questionnaire survey conducted among pupils and teachers living and attending primary school in the territory of the distinctive region Horňácko. The main aim of the presented research was to describe the language and educational situation of primary school pupils in the Horňácko region. The thesis also describes the role of dialect and culture in education and describes the relationship of students to this region. The thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical background is an introduction to the set issues. The practical part then presents the results of research based on quantitative design. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
57150
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account