Práce učitelky s odměnou na 1. stupni základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Polášková, Sabina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49619
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce teoreticko-empirického charakteru se zabývá odměnami vyskytujícími se ve výchovně vzdělávacím procesu na 1. stupni ZŠ pohledem učitelů. Teoretická část sumarizuje základní a společné pojmy týkající se té této problematiky, přičemž se zaměřuje na učitele jako zprostředkovatele odměn, dále na komunikaci, pomocí které učitel odměňuje své žáky a v poslední řadě na odměny, jakožto na konkrétní využívané výchovné prostředky. Výzkumná část se věnuje pozorováním edukačního procesu a interview s učiteli žáků 5. tříd základní školy. Z výsledků výzkumu plynou důvody a způsoby odměňování žáků učiteli základních škol 1. stupně, současně také zásady při odměňování, možná úskalí odměn a reakce žáků na zvolenou pozitivní zpětnou vazbu. |
|
dc.format |
83 s. (139 207 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
odměna
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
zdroje motivace
|
cs |
dc.subject |
reward
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
source of motivation
|
en |
dc.title |
Práce učitelky s odměnou na 1. stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
Teachers work with reward at primary school |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2021-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
This theoretical-empirical thesis deals with the use of rewards from the teachers' point of view at the first stage of elementary school. The theoretical part summarizes the basic concepts associated with this issue. In particular, it focuses on the teachers as facilitators of rewards, on communication that teachers use to reward their pupils, and on the rewards as a special educational tool itself. The empirical part focuses on observing the educational process and administering interviews with teachers of 5th-grade elementary pupils. The outcomes of the research uncover the reasons and ways of rewarding students at elementary schools, and at the same time, it demonstrates the principles and pitfalls of rewarding pupils and the pupils' reactions to a chosen form of reward. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
57144
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account