Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro první stupeň základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Palátová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49618
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem šoku z reality u studentů učitelství prvního stupně základní školy. Cílem práce bylo zjistit, zda je možné sledovat a analyzovat šok z reality již u studentů-budoucích učitelů. I v období profesního startu vstupují budoucí učitelé do reálného prostředí školy, a proto v centru zájmu diplomové práce bylo sledování jejich počáteční profesionalizace. Práce má empirický charakter. V teoretické části se autorka věnuje sumarizaci poznatků o konceptu šoku z reality. Ve výzkumné části jsou prezentována zjištění výzkumu, který byl realizován mezi studenty - budoucími učiteli, prostřednictvím analýzy jejich reflektivních deníků. Zjištění byla doplněna rozhovorem ve focusové skupině. V závěru práce jsou interpretovány a porovnány výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
74 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Šok z reality
|
cs |
dc.subject |
studenti učitelství
|
cs |
dc.subject |
reflektivní deník
|
cs |
dc.subject |
stres v učitelské profesi
|
cs |
dc.subject |
pedagogická praxe
|
cs |
dc.subject |
profesní start
|
cs |
dc.subject |
Reality shock
|
en |
dc.subject |
pre-service teachers
|
en |
dc.subject |
reflective diary
|
en |
dc.subject |
the stress in the teaching profession
|
en |
dc.subject |
pedagogical practice
|
en |
dc.subject |
career start
|
en |
dc.title |
Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro první stupeň základní školy |
|
dc.title.alternative |
Preventing reality shock in future primary school teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master's thesis deals with the topic of reality shock in students in the field of teaching for the first stage of primary schools. The thesis aims to determine whether it is possible to monitor and analyze the shock of reality already in students - future teachers. Even during the professional start, future teachers enter the school's actual environment, and therefore the focus was to monitor their initial professionalization. The thesis has an empirical character. The author summarizes the knowledge about the concept of shock from reality in the theoretical part. The research part presents the research outcomes that were conducted among students - future teachers by analyzing their reflective diaries. An interview in a focus group supplemented the results. In the conclusion of the thesis, the research results are interpreted and compared. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
57143
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account