Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro první stupeň základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro první stupeň základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Palátová, Barbora
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:20Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:20Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49618
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá tématem šoku z reality u studentů učitelství prvního stupně základní školy. Cílem práce bylo zjistit, zda je možné sledovat a analyzovat šok z reality již u studentů-budoucích učitelů. I v období profesního startu vstupují budoucí učitelé do reálného prostředí školy, a proto v centru zájmu diplomové práce bylo sledování jejich počáteční profesionalizace. Práce má empirický charakter. V teoretické části se autorka věnuje sumarizaci poznatků o konceptu šoku z reality. Ve výzkumné části jsou prezentována zjištění výzkumu, který byl realizován mezi studenty - budoucími učiteli, prostřednictvím analýzy jejich reflektivních deníků. Zjištění byla doplněna rozhovorem ve focusové skupině. V závěru práce jsou interpretovány a porovnány výsledky výzkumu.
dc.format 74 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Šok z reality cs
dc.subject studenti učitelství cs
dc.subject reflektivní deník cs
dc.subject stres v učitelské profesi cs
dc.subject pedagogická praxe cs
dc.subject profesní start cs
dc.subject Reality shock en
dc.subject pre-service teachers en
dc.subject reflective diary en
dc.subject the stress in the teaching profession en
dc.subject pedagogical practice en
dc.subject career start en
dc.title Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro první stupeň základní školy
dc.title.alternative Preventing reality shock in future primary school teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2021-06-01
dc.description.abstract-translated The master's thesis deals with the topic of reality shock in students in the field of teaching for the first stage of primary schools. The thesis aims to determine whether it is possible to monitor and analyze the shock of reality already in students - future teachers. Even during the professional start, future teachers enter the school's actual environment, and therefore the focus was to monitor their initial professionalization. The thesis has an empirical character. The author summarizes the knowledge about the concept of shock from reality in the theoretical part. The research part presents the research outcomes that were conducted among students - future teachers by analyzing their reflective diaries. An interview in a focus group supplemented the results. In the conclusion of the thesis, the research results are interpreted and compared.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 57143
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
palátová_2021_dp.pdf 2.276Mb PDF View/Open None
palátová_2021_op.docx 17.48Kb Unknown View/Open None
palátová_2021_vp.docx 19.19Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account