Odolnost učitelů mateřských škol vůči změnám
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Machová, Anita
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49617
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce je věnována průnikovému pedagogickému tématu. V profesionalizaci učitelů se vyskytuje i jev, který je důležité zkoumat. Jde o odolnost neboli resilienci učitelů vůči různým změnám. Cílem diplomové práce bylo zjistit míru resilience u učitelů mateřských škol. Pro tyto účely byl využit dotazník CD-RISC 25 a tematické psaní učitelů mateřských škol. Výzkum byl realizován na vzorce 253 respondentů. Výzkumná data z dotazníku byla zpracována pomocí softwaru JASP, doplněna byla výpověďmi učitelů mateřských škol z jejich tematického psaní. V závěrečné části práce jsou zmíněny také limity a diskuze této práce. |
|
dc.format |
75 s. (116 175 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Resilience učitele
|
cs |
dc.subject |
autoregulace učitele
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe učitele
|
cs |
dc.subject |
profesní trajektorie učitele
|
cs |
dc.subject |
self-efficacy učitele
|
cs |
dc.subject |
Resilience of teacher
|
en |
dc.subject |
teacher's self-regulation
|
en |
dc.subject |
teacher's self-reflection
|
en |
dc.subject |
teacher's career
|
en |
dc.subject |
teacher's self-efficacy
|
en |
dc.title |
Odolnost učitelů mateřských škol vůči změnám |
|
dc.title.alternative |
Resistance of Preschool Teachers to Changes |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The submitted thesis is dedicated to the breakthrough pedagogical topic. There is also a phenomenon in teacher professionalization that is important to research. It is the resilience of teachers to various changes. The aim of the thesis was to determine the degree of resilience of preschool teachers. The CD-RISC 25 questionnaire and thematic writing by kindergarten teachers were used for these purposes. The research was realized on the sample of 253 respondents. The research data from the questionnaire were processed using JASP software, then they were supplemented by statements from preschool teachers from their thematic writing.The final part of the thesis also mentions the limits and discussion of this thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
57142
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2021-04-22 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account