Odolnost učitelů mateřských škol vůči změnám

DSpace Repository

Language: English čeština 

Odolnost učitelů mateřských škol vůči změnám

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Machová, Anita
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:20Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:20Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49617
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce je věnována průnikovému pedagogickému tématu. V profesionalizaci učitelů se vyskytuje i jev, který je důležité zkoumat. Jde o odolnost neboli resilienci učitelů vůči různým změnám. Cílem diplomové práce bylo zjistit míru resilience u učitelů mateřských škol. Pro tyto účely byl využit dotazník CD-RISC 25 a tematické psaní učitelů mateřských škol. Výzkum byl realizován na vzorce 253 respondentů. Výzkumná data z dotazníku byla zpracována pomocí softwaru JASP, doplněna byla výpověďmi učitelů mateřských škol z jejich tematického psaní. V závěrečné části práce jsou zmíněny také limity a diskuze této práce.
dc.format 75 s. (116 175 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Resilience učitele cs
dc.subject autoregulace učitele cs
dc.subject sebereflexe učitele cs
dc.subject profesní trajektorie učitele cs
dc.subject self-efficacy učitele cs
dc.subject Resilience of teacher en
dc.subject teacher's self-regulation en
dc.subject teacher's self-reflection en
dc.subject teacher's career en
dc.subject teacher's self-efficacy en
dc.title Odolnost učitelů mateřských škol vůči změnám
dc.title.alternative Resistance of Preschool Teachers to Changes
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2021-06-02
dc.description.abstract-translated The submitted thesis is dedicated to the breakthrough pedagogical topic. There is also a phenomenon in teacher professionalization that is important to research. It is the resilience of teachers to various changes. The aim of the thesis was to determine the degree of resilience of preschool teachers. The CD-RISC 25 questionnaire and thematic writing by kindergarten teachers were used for these purposes. The research was realized on the sample of 253 respondents. The research data from the questionnaire were processed using JASP software, then they were supplemented by statements from preschool teachers from their thematic writing.The final part of the thesis also mentions the limits and discussion of this thesis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 57142
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
machová_2021_dp.pdf 2.224Mb PDF View/Open None
machová_2021_op.docx 19.84Kb Unknown View/Open None
machová_2021_vp.docx 19.30Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account