dc.contributor.advisor |
Lukášová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Barcuchová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49611
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá žákovským portfoliem v primární edukaci. Hlavním výzkumným záměrem je posouzení jeho významu pro procesy hodnocení a sebehodnocení výsledků výuky žáků v primární edukaci. K němu se vztahuje cíl zaměřený na zjištění a popsání využití žákovského portfolia, konkrétně v základní škole BuP, která je jako jedna z mála zavádí, jak na prvním, tak druhém stupni vzdělávání. Oblast zkoumání přispívá k odhalení a popsání možného obsahu, především toho, jenž dokládá procesy hodnocení a sebehodnocení žáků. Dále taktéž k případnému posouzení jeho významu a využití ve vyučovacím procesu. Pro naplnění všech záměrů a cílů je zvolena kvalitativní metodologie využívající princip triangulace a případové studie jako výzkumné strategie. Výzkum je realizován s využitím metod hloubkových rozhovorů se třemi participanty, tj. s ředitelkou, učitelkou a žákem základní školy BuP. Výsledky z hloubkových rozhovorů jsou dále prohloubeny pomocí obsahové analýzy žákovského portfolia a následně označeny kategoriemi, které jsou interpretovány a zpracovány do diskuse. Ukázalo se, že žákovské portfolio slouží jako doplňující forma k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučovacím procesu a zároveň se může stát dokladem žákova vývoje v učení. V diskusi jsou předloženy odpovědi na výzkumné podotázky naplňující hlavní záměr a cíle celé diplomové práce. Závěrem jsou formulovány doporučení pro další pedagogický výzkum a pedagogickou praxi v otázkách žákovského portfolia. |
|
dc.format |
124 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hodnocení prostřednictvím portfolia
|
cs |
dc.subject |
obsah portfolia
|
cs |
dc.subject |
pojetí portfolia
|
cs |
dc.subject |
primární edukace
|
cs |
dc.subject |
využití žákovského portfolia
|
cs |
dc.subject |
žákovské portfolio
|
cs |
dc.subject |
žákovské sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
portfolio evaluation
|
en |
dc.subject |
portfolio's content
|
en |
dc.subject |
portfolio's conception
|
en |
dc.subject |
primary education
|
en |
dc.subject |
use of pupil's portfolio
|
en |
dc.subject |
pupil's portfolio
|
en |
dc.subject |
pupil's self-evaluation
|
en |
dc.title |
Žákovské portfolio v primární edukaci |
|
dc.title.alternative |
Pupil´s portfolio in primary education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2021-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the pupil's portfolio in the primary education. The main research intention is to assess its significance for the processes of evaluation and self-evaluation of the results of teaching pupils in the primary education. It is related to the goal of identifying and describing the use of the pupil's portfolio, specifically in the primary school BuP, which is one of the few to introduce them, both in the first and second level of the education. The field of research contributes to the discovery and description of possible content, especially that which demonstrates the processes of evaluation and self-evaluation of students. Furthermore, also for a possible assessment of its importance and use in the teaching process. To fulfill all intentions and goals, a qualitative methodology using the principle of triangulation and case studies as research strategies is chosen. The research is carried out using the methods of in-depth interviews with three participants, is with the principal, teacher and pupil of the BuP primary school. The results of in-depth interviews are further deepened by means of a content analysis of the pupil's portfolio and subsequently marked by categories, which are interpreted and processed into a discussion. It turned out that the student portfolio serves as a complementary form for the evaluation and self-evaluation of students in the teaching process, and at the same time can become a proof of the student's development in learning. The discussion presents answers to research sub-questions fulfilling the main purpose and goals of the whole diploma thesis. Finally, recommendations are formulated for further pedagogical research and pedagogical practice in the issues of the pupil's portfolio. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
57135
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-04-21 |
|