Křivky zrání scény

DSpace Repository

Language: English čeština 

Křivky zrání scény

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nemeškal, Libor
dc.contributor.author Trögler, Daniel
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.issued 2020-12-02
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49594
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá scénou jako jednou ze stavebních jednotek filmové struktury. Analyzuje jeho délku ve vztahu k diváckému prožitku, a především tak činí využívajíc tzv. křivku zrání scény, na které se podepisuje (nejen) práce s napětím v dané scéně. Tyto poznatky pak aplikuje na film Funny Games z roku 1997 od Michaela Hanekeho a specifikuje tak jeho osobní přístup k napětí a práci s divákem.
dc.format 53
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject divákova pozornost cs
dc.subject zrání záběru cs
dc.subject zrání scény cs
dc.subject záběr cs
dc.subject křivka cs
dc.subject scéna cs
dc.subject divák cs
dc.subject Josef Valušiak cs
dc.subject Jeff Bays cs
dc.subject viewer's attention en
dc.subject perception en
dc.subject tension en
dc.subject scene length en
dc.subject shot en
dc.subject scene en
dc.subject curve en
dc.subject expectation en
dc.subject The Path of Viewer Attention en
dc.subject Josef Valušiak en
dc.subject Jeff Bays en
dc.title Křivky zrání scény
dc.title.alternative 1. Theoretical part: The Audience's Attention during Film Scenes - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D. 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works, Lenght at least 20 Minutes, or Project Part of Theoretical Master Thesis - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Peml, Jan
dc.contributor.referee Polenský, Tomáš
dc.date.accepted 2021-06-15
dc.description.abstract-translated This thesis analyses the length of scenes in relation with their task to influence the viewer's expectation and tension as well as the overall feeling. To do so, this thesis uses The Curve of Scene Development to examine the course of each scene specifying the growth of gradation, tension or the viewers perception. It applies the acquired knowledge to the film Funny Games by Michael Haneke and explains on specific examples his approach to the work with the viewer's expectation and tension.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Střihová skladba cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Film Editing en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name MgA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.identifier.stag 57108
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2021-05-21


Files in this item

Files Size Format View Description
trögler_2021_dp.pdf 4.601Mb PDF View/Open None
trögler_2021_op.pdf 213.6Kb PDF View/Open None
trögler_2021_vp.pdf 231.6Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account