Křivky zrání scény
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Nemeškal, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Trögler, Daniel
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:19Z |
|
dc.date.issued |
2020-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49594
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá scénou jako jednou ze stavebních jednotek filmové struktury. Analyzuje jeho délku ve vztahu k diváckému prožitku, a především tak činí využívajíc tzv. křivku zrání scény, na které se podepisuje (nejen) práce s napětím v dané scéně. Tyto poznatky pak aplikuje na film Funny Games z roku 1997 od Michaela Hanekeho a specifikuje tak jeho osobní přístup k napětí a práci s divákem. |
|
dc.format |
53 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
divákova pozornost
|
cs |
dc.subject |
zrání záběru
|
cs |
dc.subject |
zrání scény
|
cs |
dc.subject |
záběr
|
cs |
dc.subject |
křivka
|
cs |
dc.subject |
scéna
|
cs |
dc.subject |
divák
|
cs |
dc.subject |
Josef Valušiak
|
cs |
dc.subject |
Jeff Bays
|
cs |
dc.subject |
viewer's attention
|
en |
dc.subject |
perception
|
en |
dc.subject |
tension
|
en |
dc.subject |
scene length
|
en |
dc.subject |
shot
|
en |
dc.subject |
scene
|
en |
dc.subject |
curve
|
en |
dc.subject |
expectation
|
en |
dc.subject |
The Path of Viewer Attention
|
en |
dc.subject |
Josef Valušiak
|
en |
dc.subject |
Jeff Bays
|
en |
dc.title |
Křivky zrání scény |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical part: The Audience's Attention during Film Scenes - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D. 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works, Lenght at least 20 Minutes, or Project Part of Theoretical Master Thesis - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Peml, Jan |
|
dc.contributor.referee |
Polenský, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2021-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis analyses the length of scenes in relation with their task to influence the viewer's expectation and tension as well as the overall feeling. To do so, this thesis uses The Curve of Scene Development to examine the course of each scene specifying the growth of gradation, tension or the viewers perception. It applies the acquired knowledge to the film Funny Games by Michael Haneke and explains on specific examples his approach to the work with the viewer's expectation and tension. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Střihová skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.identifier.stag |
57108
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-05-21 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account