Umění v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Kaňovský, Robert
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:12Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:12Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49415
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá využitím umění v reklamě se zaměřením na výtvarné umění aplikované reklamními tvůrci při tvorbě reklamního sdělení. Hlavním cílem bakalářské práce je zjiš-tění úrovně percepce uměleckého díla užitého v reklamním sdělení ze strany příjemců odlišně profesně i zájmově orientovaných v kontinuitě s genderovou i generační rozdíl-ností. V teoretické části je definován pojem umění s historickým exkurzem a definovány základní funkce umění. V oblasti reklamy je pokryta definice reklamy, shrnuta historie reklamy od počátku po současnost a jsou definovány základní cíle a funkce reklamy. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum realizovaný formou polostrukturovaných rozhovorů u konkrétně zvolených participantů, jehož výsledky mohou představovat pří-nos pracovníkům v oblasti propagace směřující k daným cílovým skupinám. |
|
dc.format |
61 s. (92 664 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
umění
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
výtvarné dílo
|
cs |
dc.subject |
obraz
|
cs |
dc.subject |
renesance
|
cs |
dc.subject |
Mona Lisa
|
cs |
dc.subject |
ad
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
art
|
en |
dc.subject |
artwork
|
en |
dc.subject |
painting
|
en |
dc.subject |
renaissance
|
en |
dc.subject |
Mona Lisa
|
en |
dc.title |
Umění v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Art in Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gamalová, Kamila |
|
dc.date.accepted |
2020-09-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the usage of art in the advertising with the focus to the artwork applied by ad makers during creation of advertising message. The main objective of the bachelor thesis is discovering the level of perception of artwork used in advertising message from the side of recipients which are differently oriented professionally and in-terest-based in the continuity with gender and generational diversity. In the theoretical part is defined term art with the historical development and defined basic art functions. In the field of advertising is covered definition of the advertising, recapitulated history of advertising from the beginning to the present days and are defined basic objectives and functions of advertising. Practical part covers qualitative research implemented in the form of half structured interviews with specifically selected participants which results could represent benefit to workers in the field of promotion leading to the given target groups. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56722
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account