Příprava učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s anglickým jazykem

DSpace Repository

Language: English čeština 

Příprava učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s anglickým jazykem

Show simple item record

dc.contributor.author Horníčková, Beata
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:10Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:10Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49388
dc.description.abstract Tato rigorózní práce výzkumného charakteru se zabývá přípravou učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s angličtinou. Cílem práce je objasnit, jaká je vysokoškolská příprava učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s angličtinou. Teoretická část představuje role učitele při raném cizojazyčném vzdělávání a dále vliv jeho kompetentnosti a kvalifikovanosti na kvalitu výuky. Dále je zde představen systém raného cizojazyčného vzdělávání skrze vybrané evropské země, který je doplněn o popis situace v České republice. Empirická část práce předkládá zjištění získaná prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy sylabů 8 vysokých škol, které realizují vzdělávání v oblasti učitelství pro mateřské školy a zaměřují se na přípravu budoucích učitelů na rané cizojazyčné vzdělávání. Tato zjištění jsou doplněna o výsledky z kvalitativního polostrukturovaného interview s 5 učitelkami mateřských škol, které absolvovaly vysokoškolskou přípravu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a které v současné době seznamují děti předškolního věku s angličtinou.
dc.format 106 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject anglický jazyk cs
dc.subject raná cizojazyčná výuka cs
dc.subject vzdělávání učitelů mateřských škol cs
dc.subject English language en
dc.subject early foreign language teaching en
dc.subject pre-school teacher training en
dc.title Příprava učitelů mateřských škol na seznamování dětí předškolního věku s anglickým jazykem
dc.title.alternative Preparation of kindergarten teachers to familiarize pre-school children with English
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Česlová, Gabriela
dc.contributor.referee Pokrivčáková, Silvia
dc.date.accepted 2020-09-01
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the preparation of pre-school teachers for acquainting preschool children with English. The aim of this work is to clarify what is the university preparation of pre-school teachers for acquainting pre-school children with English. The theoretical part presents the role of the teacher in early foreign language education and the influence of her/his competence and qualifications on the quality of teaching. There is also introduced a system of early foreign language education through selected European countries, which is supplemented by a description of the situation in the Czech Republic. The empirical part of the thesis presents findings obtained through quantitative content analysis of the syllabuses of 8 universities, which implement education in the field of teacher training for kindergartens and focusing on the preparation of future teachers for early foreign language education. These findings are complemented by the results of a qualitative semi-structured interview with 5 pre-school teachers who have completed higher education at Tomas Bata University in Zlín and are currently introducing English to pre-school children.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name PhDr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 56686
dc.date.submitted 2020-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
horníčková_2020_dp.pdf 4.736Mb PDF View/Open None
horníčková_2020_op.pdf 168.8Kb PDF View/Open None
horníčková_2020_op.pdf 0bytes PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account