Sex a erotika v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Ninhová, Thi Nam Binh
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:08Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:08Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49339
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá tématem "Erotika a sex v reklamě". Zaměřuje se především na využití erotických a sexuálních motivů u propagace netradičního produktu. Hlavním cílem je zjištění, jak spotřebitelé vnímají využití erotiky a sexu v reklamě a jaký vliv mají tyto reklamy na jejich nákupní chování. Práce analyzuje rozdílné vnímání této problematiky mezi muži a ženami. V teoretické části je definována samotná reklama, popis její historie, formy a funkce. Dále pokračuje vymezením reklamních apelů a využití erotiky a sexu jako reklamního apelu s výpisem produktů erotických reklam. Praktická část obsahuje analýzu a vyhodnocení výsledků dvou kvalitativních šetření ve formě focus group a jednoho kvantitativního šetření ve formě elektronického dotazníku. |
|
dc.format |
85 s. (129 109 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
reklamní apely
|
cs |
dc.subject |
erotika
|
cs |
dc.subject |
sex
|
cs |
dc.subject |
pornografie
|
cs |
dc.subject |
erotický symbol
|
cs |
dc.subject |
nahota
|
cs |
dc.subject |
nahé tělo
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
právo
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
advertising appeals
|
en |
dc.subject |
erotica
|
en |
dc.subject |
sex
|
en |
dc.subject |
pornography
|
en |
dc.subject |
erotic symbol
|
en |
dc.subject |
nudity
|
en |
dc.subject |
naked body
|
en |
dc.subject |
ethics
|
en |
dc.subject |
law
|
en |
dc.title |
Sex a erotika v reklamě |
|
dc.title.alternative |
Sex and Erotica in Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2020-09-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is dealing with the topic "Erotica and sex in advertising". Above all it focuses on the use of erotic and sexual motive in advertising on non-traditional product. Aim of this thesis is to find out how consumer perceive the use of erotica and sex in advertising and if it has an impact on their purchasing behaviour. The thesis also analyses the difference between woman's and man's perceiving on the erotic and sexual motives in advertising. The theoretical part defines advertising, its history, forms and function. It continues with description of the advertising appeals, use of erotica and sex as an advertising appeal and products of erotic ads. The practical part contains analyse and evaluation of results of two qualitative research in focus group form and one quantitative research in electronic questionnaire form. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56580
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account