dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Martinovský, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:05Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:05Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49275
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce ve své teoretické části pojednává o oboru User Experience ve spojitosti s tvorbou digitálních projektů (primárně webových prezentací). Vysvětluje základní pojmy jako použitelnost, přístupnost, informační architektura, user-centered design, interakční design a další. Analytická část obsahuje popis jednotlivých metod a šetření. Analýza demografických dat z interních a analytických nástrojů pro bližší poznání cílových skupin a jejich definici prostřednictvím zástupných person. Přes analýzu klíčových slov, heuristických auditů a šetření. Praktická část se věnuje tvorbě internetové prezentace společnosti H1.cz a popisu jednotlivých kroků (procesů) tvorby webu od návrhu struktury, přes tvorbu wireframů, designu až po samotnou realizaci, testování a spuštění. V samotném závěru bude následovat vyhodnocení celého procesu a plnění stanovených cílů, které jsou od webu očekávány. Výsledky budou zhodnoceny a interpretovány včetně návrhu dalších možných zlepšení obchodní i komunikační strategie. |
|
dc.format |
111 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
User Experience
|
cs |
dc.subject |
User Interface
|
cs |
dc.subject |
Online marketing
|
cs |
dc.subject |
persony
|
cs |
dc.subject |
informační architektura
|
cs |
dc.subject |
user center design canvas
|
cs |
dc.subject |
wireframy
|
cs |
dc.subject |
design
|
cs |
dc.subject |
tvorba webu
|
cs |
dc.subject |
Google Analytics
|
cs |
dc.subject |
prototyp
|
cs |
dc.subject |
analýza klíčových slov
|
cs |
dc.subject |
User Experience
|
en |
dc.subject |
User Interface
|
en |
dc.subject |
Online marketing
|
en |
dc.subject |
Personas
|
en |
dc.subject |
information architecture
|
en |
dc.subject |
user center design
|
en |
dc.subject |
wireframes
|
en |
dc.subject |
design creating web pages
|
en |
dc.subject |
Google Analytics
|
en |
dc.subject |
prototype
|
en |
dc.subject |
keyword analysis
|
en |
dc.title |
User Experience jako strategie při tvorbě webu |
|
dc.title.alternative |
User Experience as a Strategy for Web Development |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šula, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2020-09-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis in theoretical part is discribing User Experience field in relation to creating digital projects (primarily web presentation). Explaining basic facts like usage, accessibility, information architecture, user-centered design, interaction design etc. Analytical part containing description of each method and results. Analysis of demographic infor-mation from internal and analytic tools for closer (additional) understanding target groups and their definition via (through) other personas. Then keyword analysis, heuristic audits and findings. Practical part is describing process of creating web presentation of company H1.cz and detailing each individual steps (processes) of making web pages starting from structural proposal, creating wireframes, design until whole realization, testing and going live. At the end there will be summary of the whole process and completion of the goals, which are expected from the web pages. The re-sults will be analyzed and interpreted including additional options for possible commercial impro-vements and communication strategy. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56497
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|