Typologie prvků značky a jejich význam v procesu budování image značky - Slovenské národní divadlo
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Banyar, Milan
|
|
dc.contributor.author |
Barysz, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:04Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:04Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49257
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se věnuje typologii prvků značky a jejich významu v procesu budování image značky, s užším zaměřením na instituci Slovenské národní divadlo. Praktická část práce se opírá o výsledky kvalitativního a kvantitativního výzkumu, které zkoumají vnímání a povědomí o značce Slovenské národní divadlo. Cílem práce je zjistit míru informovanosti, vnímání a postoj divácké veřejnosti k divadlu a následně navrhnout doporučení. Projektová část odráží segmentaci trhu a cílových skupin, se zaměřením na zvýšení návštěvnosti představení instituce, prostřednictvím komunikace značky. |
|
dc.format |
107 s. (152 629 znaků) |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
logo
|
cs |
dc.subject |
logotyp
|
cs |
dc.subject |
typografie
|
cs |
dc.subject |
písmo
|
cs |
dc.subject |
dizajn
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
typologie
|
cs |
dc.subject |
divadlo
|
cs |
dc.subject |
Slovenské národné divadlo
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
segmentace trhu
|
cs |
dc.subject |
prodejní strategie
|
cs |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.subject |
logo
|
en |
dc.subject |
logotype
|
en |
dc.subject |
typography
|
en |
dc.subject |
font
|
en |
dc.subject |
design
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
typology
|
en |
dc.subject |
theatre
|
en |
dc.subject |
Slovak National Theatre
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
market segmentation
|
en |
dc.subject |
sales strategies
|
en |
dc.title |
Typologie prvků značky a jejich význam v procesu budování image značky - Slovenské národní divadlo |
|
dc.title.alternative |
Typology of Brand Elements and Their Role in Brand Image Building - Slovak National Theatre |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2020-09-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The dissertation explores the typology of elements that make up a brand, and their role in building the brand. It focuses on The Slovak National Theatre as a case study. The practical part of the dissertation draws from the findings of a qualitative and quantitative poll on public perception and awareness of the brand of the Slovak National Theatre. The objective was to identify the degree of awareness, perception and attitude of the Theatre among the public as spectators, and among the Theatre staff. The dissertation also presents a number of recommendations. The project part of the material reflects market segmentation and that of target groups with an intention to ultimately raise the Theatre audience rates by brand communication. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56471
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account