Priority studentek a absolventek UTB na trhu práce
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Pilečková, Alexandra
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:04Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:04Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49236
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je zjistit, jaké priority upřednostňují absolventky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně pří výběru svého zaměstnání za účelem vytvoření modelu pro motivaci žen. První část diplomové práce se věnuje teoretickému rámci motivace zaměstnanců, personálního marke-tingu a českého trhu práce. Také přibližuje i charakteristiku žen a jejich problémů na trhu práce. Dále následuje charakteristika univerzity a rozpracování dat tak, aby mohly být zod-povězené výzkumné otázky. Výzkum je realizovaný v podobě kvantitativní metody online dotazníkového šetření. Z teoretické a praktické části vychází projektová část práce, která spočívá v návrzích na zlepšení vybraných oblastí motivace žen na pracovišti s cílem zabez-pečit jejich spokojenost a naplno rozvinout jejich potenciál v organizaci. |
|
dc.format |
85 s. (143.468 znaků) |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
interní marketing
|
cs |
dc.subject |
personální marketing
|
cs |
dc.subject |
employer branding
|
cs |
dc.subject |
motivace žen
|
cs |
dc.subject |
internal marketing
|
en |
dc.subject |
personal marketing
|
en |
dc.subject |
employer branding
|
en |
dc.subject |
women's motivation
|
en |
dc.title |
Priority studentek a absolventek UTB na trhu práce |
|
dc.title.alternative |
Priorities of the TBU Female Students And Graduates on the Labor Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelka, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2020-09-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to determine what priorities are crucial for female graduates of Tomas Bata University in Zlin when they search for a job. The findings are used to design a project to motivate women in their workplace. Firstly, the thesis deals with theories of motivation, personal marketing, and Czech labour market as well as the characteristics of female workforce and clashes on the labour market. To answer the research questions, the collected data are analysed together with the setting of the university where the research is carried out in form of quantitative online questionnaire. The theoretical and practical parts of the thesis are followed by a project which suggests ideas to improve certain areas of women's motivation in the workplace. The goal of this project is to foster female job satis-faction and fully develop women's potential in the organisation. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56427
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account