Očekávání vybraných zástupců generace Z na trhu práce v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Machů, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:03Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:03Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49232
|
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá vstupem vybraných zástupců generace Z na český trh práce a také jejich očekáváními od uplatňování se na tuzemském pracovním trhu. Práce se nejdříve zaměřuje na obecnou charakteristiku zástupců generace Z, dále na přístup této generace k pracovnímu životu a poté práce pokračuje kvantitativním výzkumem, tedy dotazníkovým šetřením, jež byl stěžejním nástrojem pro získání informací o vybraných představitelích generace Z a jejich očekáváních na trhu práce v České republice. Závěrečná část práce přináší návrhy řešení pro tuto problematiku, tedy pro podniky, které se mohou potýkat s komplikacemi při cílení na velmi specifické zástupce generace Z se záměrem získat je jako své zaměstnance. |
|
dc.format |
100 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
generace Z
|
cs |
dc.subject |
generace
|
cs |
dc.subject |
trh práce
|
cs |
dc.subject |
očekávání
|
cs |
dc.subject |
Česká republika
|
cs |
dc.subject |
práce
|
cs |
dc.subject |
respondenti
|
cs |
dc.subject |
výzkum
|
cs |
dc.subject |
generation Z
|
en |
dc.subject |
generation
|
en |
dc.subject |
labour market
|
en |
dc.subject |
expectations
|
en |
dc.subject |
the Czech republic
|
en |
dc.subject |
job
|
en |
dc.subject |
respondents
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.title |
Očekávání vybraných zástupců generace Z na trhu práce v České republice |
|
dc.title.alternative |
Expectations of Specific Representatives of the Generation Z on the Labour Market in the Czech Republic |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šikl-Burešová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2020-09-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with a specific representatives of generation Z who currently enter the Czech labour market and also with their expectations of that market. First of all, the thesis focuses on a general characteristic of the generation Z. Later on, the thesis focuses on the approach of generation Z to working life. The next part of the thesis performs a quantitative research, more precisely a questionnaire survey, that was a key tool for collecting the datas of specific representatives of generation Z and their expectations of the Czech labour market. Finally, the thesis demonstrates suggestions and possible solutions for companies which might have a hard time dealing with hiring of the very specific representatives of the generation Z. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
56420
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account