Analýza franchisového trhu v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Novák, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Zgodová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:51Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:51Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48935
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je analýza franchisového trhu v České republice. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na podnikání, historii franchisingu, pojem franchising a pojmy s franchisingem související. Součástí teoretické části jsou také výhody a nevýhody plynoucí z podnikání formou franchisingu. Praktická část je zaměřena na analýzu franchisového trhu v České republice s využitím volně přístupných dat. Na základě provedených analýz bylo v závěru praktické části práce navrženo využití vhodné franchisové příležitosti. Výsledky analýzy by mohly být využity potencionálními podnikateli při zvažování tohoto typu podnikání. |
|
dc.format |
75 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
franchising
|
cs |
dc.subject |
franchisor
|
cs |
dc.subject |
franchisant
|
cs |
dc.subject |
franchisová smlouva
|
cs |
dc.subject |
franchisový koncept
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
franchising
|
en |
dc.subject |
franchisor
|
en |
dc.subject |
franchisee
|
en |
dc.subject |
franchise agreement
|
en |
dc.subject |
franchise concept
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.title |
Analýza franchisového trhu v České republice |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Franchising in the Czech Republic |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Papadaki, Šárka |
|
dc.date.accepted |
2020-07-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is Analysis of Franchising in the Czech Republic. The theoretical part of this bachelor thesis is focused on business, the history of franchising, the term of franchising and terms related to franchising. The theoretical part also includes the advantages and disadvantages of franchising. The practical part is focused on the analysis of the franchise market in the Czech Republic using freely accessible data. At the end of the practical part, there was suggested to use a suitable franchise opportunity on basis of analysis that had been made. The results of analysis could be used by potential entrepreneurs when considering this type of business. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
55771
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-06-29 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account