Analýza nákupního chování zákazníků na internetu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Zugarová, Pavlína
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:50Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:50Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48916
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce byla zaměřena na analýzu nákupního chování zákazníků nakupujících na internetu. Cílem teoretické části této práce bylo zpracovat literární rešerši na dané téma a následná tvorba teoretického východiska pro zpracování praktické části. Cílem praktické části této práce bylo zanalyzování aktuálního stavu nákupního chování zákazníků, co jej ovlivňuje včetně se zhodnocením výsledků. Dotazníkové šetření bylo využito pro získání potřebných dat. Dotazník byl umístěn v podobě zkráceného odkazu na nejvíce využívané sociální síti Facebooku. Po zpracování obou části bakalářské práce byly navrhnuty doporučení pro zlepšení služeb internetových obchodů. |
|
dc.format |
64 s. (12 508 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
zákazník
|
cs |
dc.subject |
elektronické podnikání
|
cs |
dc.subject |
internetový obchod
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
customer behavior
|
en |
dc.subject |
customer
|
en |
dc.subject |
e-business
|
en |
dc.subject |
internet retailer
|
en |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.title |
Analýza nákupního chování zákazníků na internetu |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Customers' Shopping Behavior on the Internet |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bejtkovský, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2020-09-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis was focused on the analysis of shopping behavior of customers shopping on the Internet. The aim of the theoretical part of this work was to elaborate a literature search on the given topic and the subsequent creation of a theoretical basis for the elaboration of the practical part. The aim of the practical part of this work was to analyze the current state of customer's shopping behavior, what influences it, including the evaluation of results. The questionnaire survey was used to obtain the necessary data and was placed in the form of an abridged link to the most used social network on Facebook. After elaboration of both parts of the bachelor's thesis, recommendations were proposed for the improvement of e-commerce services. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
55729
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-08-19 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account