dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Pálková, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:49Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:49Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48900
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace minipivovaru Záhlinice. Cílem práce je analyzovat současnou marketingovou komunikaci společnosti a na základě analýz a zhodnocení současného stavu navrhnout zlepšení marketingové komunikace minipivovaru. Návrh na vylepšení by měl vést k větší efektivnosti prodeje a zvýšení povědomí o značce. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z literárních zdrojů o historii pivovarnictví, marketingové komunikaci, marketingovém plánování, marketingových cílech, marketingové strategii a analýzy, mezi které patří SWOT analýza, PESTEL analýza a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. V teoretické části se práce zmiňuje také o marketingovém mixu. Praktická část se věnuje představení a charakteristice minipivovaru Záhlinice, analýzou marketingového mixu, současné marketingové komunikace, SWOT analýzou, PESTEL analýzou a Porterovou analýzou pěti konkurenčních sil. Na základě těchto analýz, bylo navrhnuté doporučení ke zlepšení marketingové a komunikační strategie společnosti do budoucna. Navržené doporučení byla podrobena nákladové, časové a rizikové analýze. |
|
dc.format |
79 s. (101 136 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
pivovarnictví
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PESTEL analýza
|
cs |
dc.subject |
minipivovar
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
nákladová
|
cs |
dc.subject |
časová a riziková analýza
|
cs |
dc.subject |
brewing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
PESTEL analysis
|
en |
dc.subject |
microbrewery
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
cost
|
en |
dc.subject |
time and risk analysis
|
en |
dc.title |
Analýza marketingové komunikace minipivovaru Záhlinice |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Marketing Communication of Microbrewery Záhlinice |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2021-06-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with analysis of marketing communication of microbrewery Záhlinice. The aim of the work is to analyze the current marketing communication of the company and on the basis of analyzes and evalutions, propose improvements to the marketing communication of the microbrewery. The proposal for improvement should lead to grater sales efficiency and increase the brand awareness. Thesis consists of two parts. The theoretical part uses knowledge gained from literature sources about the history of brewing, marketing communication, marketing planning, marketing goals, marketing strategy and analysis including SWOT analysis, PESTEL analysis and Porter's analysis of five competitive forces. In the theoretical part, the thesis also focuses on the marketing mix. The practical is devoted to the introduction and characteristics of the microbrewery Záhlinice, analysis of the marketing mix, current marketing communication, SWOT analysis, PESTEL analysis and Porter's analysis of five competitive forces. On the basis of individual analyzes, the shortcomings of the brewery were identified and recommendations were subsequently proposed to improve the company's marketing and communication strategy for the future. In conclusion, the proposed recommendations were subjected to cost, time and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
55709
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2021-06-11 |
|