Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Weberová, Dagmar
|
|
dc.contributor.author |
Čajková, Lujza
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:41Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:41Z |
|
dc.date.issued |
2019-11-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48704
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá kulturním šokem jako bariérou v interkulturní obchodní komunikaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje pojmy jako kultura, interkulturní komunikace a interkulturní kontakt. Jsou taktéž objasněny pojmy kulturní dimenze a bariéry interkulturní komunikace. Důraz je kladen zejména na kulturní šok, včetně jeho stádií a symptomů. Praktická část popisuje a porovnává vybrané krajiny v rámci jejich ekonomických a kulturních aspektů a zahrnuje primární výzkum ve formě dotazníku. Hlavním cílem práce je, na základě výsledků výzkumu, poskytnout doporučení na eliminaci kulturního šoku během interkulturních služebních cest. |
|
dc.format |
74 s. (94 811) |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
interkulturní obchodní komunikace
|
cs |
dc.subject |
interkulturní kontakt
|
cs |
dc.subject |
kulturní dimenze
|
cs |
dc.subject |
kulturní šok
|
cs |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
intercultural business communication
|
en |
dc.subject |
intercultural contact
|
en |
dc.subject |
cultural dimensions
|
en |
dc.subject |
culture shock
|
en |
dc.title |
Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication |
|
dc.title.alternative |
Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Benyahya, Petra |
|
dc.date.accepted |
2020-09-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor thesis deals with culture shock as a barrier to intercultural business communication. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part describes terms such as culture, intercultural communication, and intercultural contact. Cultural dimensions and barriers to intercultural communication are explained. The main focus is placed on culture shock, including its stages and symptoms. The practical part describes and compares selected countries in terms of their economic and cultural aspects. Primary research in the form of a questionnaire is included. Based on the research results, the main goal of the thesis is to provide recommendations on culture shock elimination during intercultural business trips. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
55433
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account