Zkušenosti mladých dospělých s tělesným postižením s viktimizací v průběhu jejich vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Lysáková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:36Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:36Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48614
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část se zaměřuje na oblast tělesného postižení, vlivu tělesného postižení na vývoj a vzdělávání jedince s tělesným postižením, včetně specifik ve vývoji a vzdělávání. V neposlední řadě se teoretická část zaměřuje také na legislativu v oblasti vzdělávání osob s tělesným postižením. V praktické části se zaměřujeme na zmapování zkušeností skupiny mladých dospělých s viktimizací v průběhu jejich vzdělávání. Praktická část se věnuje problematice šikany mladých dospělých v procesu edukace. |
|
dc.format |
71 s. (118 448) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Tělesné postižení
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání žáků s postižením
|
cs |
dc.subject |
Physical disability
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
education of pupils with disabilities
|
en |
dc.title |
Zkušenosti mladých dospělých s tělesným postižením s viktimizací v průběhu jejich vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
The experiences of young adults with physical disabilities with victimization during their education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukešová, Michaela |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part focuses on the field of physical disability, the impact of physical disability on the development and education of individuals with disabilities, including the specifics of development and education. Last but not least, the theoretical part also focuses on legislation in the field of education of people with disabilities. In the practical part we focus on mapping the experience of a group of young adults with victimization during their education. The practical part deals with the issue of bullying young adults in the process of education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55293
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account