Resilience pedagogů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Resilience pedagogů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrnčiříková, Zuzana
dc.contributor.author Kolková, Leona
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:57:36Z
dc.date.available 2021-07-26T10:57:36Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48607
dc.description.abstract Bakalářská práce pojednává o resilienci pedagogů mateřských škol. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem práce je zjistit míru resilience u pedagogů mateřských škol. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti resilience, povolání pedagoga mateřské školy a pomáhajících profesí. Praktická část popisuje přípravu, průběh a výsledky, které vyplynuly z výzkumného šetření, které bylo realizováno pomocí kvalitativního výzkumu. Data byla získána za pomoci polostrukturovaného rozhovoru s pedagogy státních mateřských škol. Tyto poskytnuté vzorky byly zkoumány pomocí otevřeného a axiálního kódování. V našem výzkumu jsme dospěli ke zjištění, že příčin stresových situací u pedagogů mateřských škol je hned několik. Tyto negativní zkušenosti se ale velmi pozitivně podílejí na psychické odolnosti námi zkoumaných pedagogů.
dc.format 73 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Resilience cs
dc.subject pedagog mateřské školy cs
dc.subject pomáhající profese cs
dc.subject Resilience en
dc.subject kindergarten teacher en
dc.subject helping profession en
dc.title Resilience pedagogů mateřských škol
dc.title.alternative Resilience of Kindergarten Teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Včelařová, Hana
dc.date.accepted 2020-08-31
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is about resilience of kindergarten teachers. The work is divided into theoretical and practical part. The aim of the work is to find out the degree of resilience in kindergarten teachers. The theoretical part defines the basic concepts from the area of resilience from profession of kindergarten teacher and helping professions. The practical part describes the preparation, course and results that resulted from the research survey, which was implemented by using qualitative research. The data were obtained with the help of a semistructured interview with teachers of state kindergartens. These provided samples were examined using open and axial coding. In our research, we came to the conclusion that there are several causes of stressful situations by kindergarten teachers. However, these negative experiences is very positively contributing to the psychological resilience of studied teachers.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 55283
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
kolková_2020_dp.pdf 1.865Mb PDF View/Open None
kolková_2020_op.docx 17.75Kb Unknown View/Open None
kolková_2020_vp.docx 17.30Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account