Sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Klimecká, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Havlíková, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:57:35Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:57:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48600
|
|
dc.description.abstract |
V pedagogické a speciálně pedagogické praxi se dennodenně setkáváme s diskuzí, zda sociálně integrovat nadané žáky s poruchou autistického spektra do běžné či specializované třídy. Při rozhodování sociální integrace u nadaného žáka s Aspergerovým syndromem je obzvlášť důležité znát veškerá specifika poruchy a úskalí vzdělávací praxe. Často k rozhodnutí napomůže prostá sumarizace a zhodnocení efektivity. Cílem bakalářské práce je popsat jakým způsobem probíhá sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra ve speciální třídě pro nadané žáky. Práce popisuje, jak se mimořádně nadaná žákyně s Aspergerovým syndromem projevuje, jaké má potřeby a jak jsou tyto potřeby naplňované v prostředí specializované třídy. Rozhovory přinášejí zhodnocení zvoleného procesu integrace. |
|
dc.format |
88 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální integrace
|
cs |
dc.subject |
nadaný žák
|
cs |
dc.subject |
porucha autistického spektra
|
cs |
dc.subject |
Aspergerův syndrom
|
cs |
dc.subject |
kvalitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
Social integration
|
en |
dc.subject |
gifted pupil
|
en |
dc.subject |
autism spectrum disorder
|
en |
dc.subject |
Asperger's syndrome
|
en |
dc.subject |
qualitative research
|
en |
dc.title |
Sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra |
|
dc.title.alternative |
Social integration of a gifted student with an autism spectrum disorder |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2020-09-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
In pedagogical and special pedagogical practice, we meet daily with a discussion on whether to socially integrate gifted pupils with autism spectrum disorder into regular or specialized classes. When deciding on social integration in a gifted pupil with Asperger's syndrome, it is especially important to know all the specifics of the disorder and pitfalls of educational practice. A simple summary and evaluation of effectiveness will often help the decision. The aim of the bachelor's thesis is to describe how the social integration of a gifted pupil with an autism spectrum disorder takes place in a special class for gifted pupils. The work describes how an exceptionally gifted student with Asperger's syndrome manifests itself, what her needs are and how these needs are met in a specialized classroom environment. The interviews provide an evaluation of the chosen integration process. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55276
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account