Sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra

DSpace Repository

Language: English čeština 

Sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra

Show simple item record

dc.contributor.advisor Klimecká, Eva
dc.contributor.author Havlíková, Zuzana
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:57:35Z
dc.date.available 2021-07-26T10:57:35Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48600
dc.description.abstract V pedagogické a speciálně pedagogické praxi se dennodenně setkáváme s diskuzí, zda sociálně integrovat nadané žáky s poruchou autistického spektra do běžné či specializované třídy. Při rozhodování sociální integrace u nadaného žáka s Aspergerovým syndromem je obzvlášť důležité znát veškerá specifika poruchy a úskalí vzdělávací praxe. Často k rozhodnutí napomůže prostá sumarizace a zhodnocení efektivity. Cílem bakalářské práce je popsat jakým způsobem probíhá sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra ve speciální třídě pro nadané žáky. Práce popisuje, jak se mimořádně nadaná žákyně s Aspergerovým syndromem projevuje, jaké má potřeby a jak jsou tyto potřeby naplňované v prostředí specializované třídy. Rozhovory přinášejí zhodnocení zvoleného procesu integrace.
dc.format 88 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Sociální integrace cs
dc.subject nadaný žák cs
dc.subject porucha autistického spektra cs
dc.subject Aspergerův syndrom cs
dc.subject kvalitativní výzkum cs
dc.subject Social integration en
dc.subject gifted pupil en
dc.subject autism spectrum disorder en
dc.subject Asperger's syndrome en
dc.subject qualitative research en
dc.title Sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra
dc.title.alternative Social integration of a gifted student with an autism spectrum disorder
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Haburajová Ilavská, Lenka
dc.date.accepted 2020-09-01
dc.description.abstract-translated In pedagogical and special pedagogical practice, we meet daily with a discussion on whether to socially integrate gifted pupils with autism spectrum disorder into regular or specialized classes. When deciding on social integration in a gifted pupil with Asperger's syndrome, it is especially important to know all the specifics of the disorder and pitfalls of educational practice. A simple summary and evaluation of effectiveness will often help the decision. The aim of the bachelor's thesis is to describe how the social integration of a gifted pupil with an autism spectrum disorder takes place in a special class for gifted pupils. The work describes how an exceptionally gifted student with Asperger's syndrome manifests itself, what her needs are and how these needs are met in a specialized classroom environment. The interviews provide an evaluation of the chosen integration process.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 55276
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
havlíková_2020_dp.pdf 1.916Mb PDF View/Open None
havlíková_2020_op.docx 17.94Kb Unknown View/Open None
havlíková_2020_vp.docx 16.09Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account