Výchova a její metody u dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Venterová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Čemerková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:56Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:56Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48595
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je výchova a její metody u dětí předškolního věku. Teoretická část zahrnuje vztah daného tématu a sociální pedagogiky, základní pojmy a poznatky týkající se výchovy předškolních dětí. Praktická část se zaměřuje na prezentaci a vyhodnocení výzkumného šetření. Data z výzkumného šetření byla získána formou dotazníků. Cílem kvantitativního výzkumu bylo zjistit, jaké výchovné metody nejčastěji používají rodiče dětí v předškolním věku v Jihomoravském kraji. |
|
dc.format |
74 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
výchovné metody
|
cs |
dc.subject |
proměny ve vývoji
|
cs |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
upbringing methods
|
en |
dc.subject |
changes in development
|
en |
dc.title |
Výchova a její metody u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Upbringing of preschool children and its methods |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the bachelor thesis is upbringing and its methods for the preschool children. Theoretical part includes mutual relation of this theme and social pedagogic, general terms and findings related to the upbringing of preschool children. The practical part is focused on presentation and evaluation of research inquiry. The data of research inquiry were gained through questionnaire. The aim of the quantitative research was to find out, which upbringing methods are mostly used by parents of preschool children in Jihomoravský kraj. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55268
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account