Vliv výchovných stylů na mezigenerační učení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv výchovných stylů na mezigenerační učení

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrnčiříková, Zuzana
dc.contributor.author Bendová, Romana
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:56Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:56Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48591
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá problematikou Vlivu výchovných stylů na mezigenerační učení. Teoretická část se věnuje vymezení rodiny, jejími funkcemi a prostředím rodiny. Dále popisuje výchovu, odměny a tresty, působení modelu ve výchově a výchovné styly. Poslední kapitola představuje mezigenerační učení jako reakce na společenské změny, setkávání generací a učení v rodině. V praktické části je popsán metodologický postup výzkumného šetření, které bylo realizováno na základě rozhovorů s jednotlivými členy rodin. Zabývá se způsoby, kterými dochází k mezigeneračnímu učení ve vícegeneračních rodinách a jaký vliv mohou mít výchovné styly na toto učení. V závěru práce je zhodnocení výzkumu a doporučení pro praxi.
dc.format 65 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject rodina cs
dc.subject výchova cs
dc.subject odměny a tresty cs
dc.subject výchovné styly cs
dc.subject mezigenerační učení cs
dc.subject family en
dc.subject education en
dc.subject rewards and punishments en
dc.subject educational styles en
dc.subject intergenerational learning en
dc.title Vliv výchovných stylů na mezigenerační učení
dc.title.alternative The Influence of Educational Styles on Intergenerational Education
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Krausová, Jana
dc.date.accepted 2020-08-28
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis concerns the influence of educational styles on intergenerational learning. The theoretical part focuses on the definition of the family, its functions and environment. Furthermore, it describes parenting, rewards and punishments, influence of role models and educational styles. The last chapter introduces intergenerational learning as a reaction to social changes, interaction among the generations and learning in the family. The practical part explains the methodological process of the research, which was conducted on the basis of an interview with particular members of the families. It considers how intergenerational learning is involved in multigenerational families and the influence of educational styles on this learning. At the end of the thesis there is an evaluation of the research and recommendations for practice.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 55264
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
bendová_2020_dp.pdf 1.383Mb PDF View/Open None
bendová_2020_op.docx 17.00Kb Unknown View/Open None
bendová_2020_vp.docx 16.18Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account