Inkluzivní vzdělávání žáků se zaměřením na základní školy v okrese Vyškov
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Bartáková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:55Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:55Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48587
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na problematiku inkluzivního vzdělávání dětí v základních školách. Teoretická část práce se úvodem zabývá inkluzí obsaženou v literatuře, základními pojmy spojenými s fenoménem inkluze a v závěru se detailně věnuje dělení jednotlivých druhů znevýhodnění, s kterými se inkluzivní žáci potýkají v rámci vzdělávání na základní škole. Praktická část bakalářské práce obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, kde pět respondentů - rodičů dětí se znevýhodněním, sděluje svůj osobní pohled na fungování inkluze v základních školách v okrese Vyškov. Výsledkem šetření je analýza pěti rozhovorů, zaměřených na otázky ohledně průběhu inkluze v základní škole, přínosech a nedostatcích v rámci inkluzivního vzdělávání a osobních zkušenostech rodičů znevýhodněných dětí. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Inkluze
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
Inclusion
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
disadvantage
|
en |
dc.subject |
educationalist
|
en |
dc.title |
Inkluzivní vzdělávání žáků se zaměřením na základní školy v okrese Vyškov |
|
dc.title.alternative |
Inclusive education of pupils focusing on primary schools in the town of Vyškov |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2020-08-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work focuses on the topic of inclusive education of children from primary schools. The theoretical part of the work with its introduction deals with inclusion contained in literature and basic terms related to the phenomenon of inclusion and - at the conclusion - it pursues in more detail the classification of the individual types of disadvantage which inclusive pupils struggle with during education at primary schools. The practical part of the Bachelor thesis embraces a qualitative research survey in which five respondents - parents of children with a disadvantage - share their personal points of view on the running of inclusion at Vyškov District primary schools. The result of the survey is an analysis of five conversations focused on questions related to the course of inclusion in a primary school, the assets and shortcomings of inclusive education and personal experience of parents of disadvantaged children. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55260
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account