Rozdíly v třídním klimatu na základních školách ve městě a na vesnici
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Skřenková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:55Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:55Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48565
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá rozdíly v třídním klimatu na základních školách ve městě a na vesnici. Teoretická část má tři kapitoly. První kapitola se věnuje školnímu a třídnímu klimatu. Druhá kapitola hovoří o charakteristice pubescenta a jeho vztazích s rodiči a vrstevníky. Třetí kapitola je zaměřena na školu jako instituci a její součásti, jako jsou třída, učitel, žák a region. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření v 8. a 9. třídách na základních školách ve městě a na vesnici. |
|
dc.format |
62 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
starší školní věk
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
region
|
cs |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
older school age
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
region
|
en |
dc.title |
Rozdíly v třídním klimatu na základních školách ve městě a na vesnici |
|
dc.title.alternative |
Differences in classroom climate at primary schools in cities and villages |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with differences in classroom climate at primary schools between cities and villages. The theoretical part consists of three chapters. The first chapter is devoted to school climate and classroom climate. The second chapter talks about the characteristics of a pubescent and his / her relationships between their parents and peers. The third chapter is focused on school as an educational institution and constituent parts as a class, teacher, pupil and region. The empirical part is about quantitative research, which was made by a questionnaire survey in eighth and ninth grades at elementary schools in the town and village. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55230
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account