Názory učitelů na pozici sociálního pedagoga v základní škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Pólová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:55Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:55Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48561
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce pojmenovaná "Názory učitelů na pozici sociálního pedagoga v základní škole" se zaměřuje především na přínos sociálního pedagoga pro školu, případnou spolupráci s ostatními zaměstnanci školy a na možné nedostatky vnímané v rámci sociálního pedagoga. Cílem práce je zjistit význam sociálního pedagoga pro základní školu. V teoretické části se zaměříme na objasnění klíčových pojmů, které jsou spojené se sociální pedagogikou, profesí sociálního pedagoga, základním školstvím a osobností učitele. Praktická část se zabývá již zmiňovanými názory a také spoluprací se sociálním pedagogem. Výzkumnou metodou byl zvolen dotazník, který byl následně zpracován pomocí čárkovací metody. |
|
dc.format |
67 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
poradenská zařízení
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
social educator
|
en |
dc.subject |
primary school
|
en |
dc.subject |
Counselling Offices
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Názory učitelů na pozici sociálního pedagoga v základní škole |
|
dc.title.alternative |
Teachers' opinions on a social pedagogue's working in an elementary school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Martincová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis entitled "The views of teachers on the position of a social pedagogue in primary school" deals with the contribution of the social pedagogue to the school, possible cooperation with other school employees and possible shortcomings perceived within the social educator. The aim of this work is to find out the importance of social pedagogue for primary school. The theoretical part is focused on clarifying the key concepts which are associated with social pedagogy, the profession of the social educator, primary school and teacher's personality. The practical part deals with the already mentioned opinions and also cooperation with a social pedagogue. As the research method is used a questionnaire, which was subsequently processed using the unary numeral system. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55225
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account