Čtenářství jako součást trávení volného času u žáků víceletých gymnázií
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Plášková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:54Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:54Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48558
|
|
dc.description.abstract |
Tématem bakalářské práce je čtenářství jako součást trávení volného času u žáků víceletých gymnázií. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci je vymezena terminologie a teoretická východiska z oblasti čtenářství, trávení volného času a vybraných vývojových charakteristik adolescentů. Praktická část obsahuje prezentaci výsledků získaných dat z kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Hlavním cílem výzkumného šetření je zachytit jev čtenářství jako součást volného času u žáků víceletých gymnázií. |
|
dc.format |
63 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
čtenářství
|
cs |
dc.subject |
volný čas
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
víceletá gymnázia
|
cs |
dc.subject |
reading
|
en |
dc.subject |
leisure time
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
pupils
|
en |
dc.subject |
multi-year grammar schools
|
en |
dc.title |
Čtenářství jako součást trávení volného času u žáků víceletých gymnázií |
|
dc.title.alternative |
Reading as part of leisure time of pupils of multi-year grammar schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this bachelor thesis is reading as a part of spending free time with pupils of mul-ti-year grammar schools. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical work defines the terminology and theoretical basis of reading, leisure and selected developmental characteristics of adolescents. The practical part contains a presentation of the results of the obtained data from quantitative research, which was realized by means of a questionnaire survey. The main aim of the research is to capture the phenomenon of reading as a part of leisure time of pupils of grammar schools. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55222
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account