Rodinné prostředí dítěte s poruchou autistického spektra
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Krchňáková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:54Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:54Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48534
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rodinného prostředí dítěte s poruchou autistického spektra a je složena ze dvou částí, tedy části teoretické a praktické. V teoretické části definujeme poruchu autistického spektra a rozdělení této poruchy. Dále je popsána triáda problémových oblastí u dětí s poruchou autistického spektra, sociální služby, příspěvek na péči a poslední kapitola se zaměřuje na rodinu. V praktické části se věnujeme kvalitativnímu výzkumu, přičemž naším hlavním cílem zjistit, jak rodina zvládá péči o dítě s poruchou autistického spektra. |
|
dc.format |
63 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autismus
|
cs |
dc.subject |
porucha autistického spektra
|
cs |
dc.subject |
sociální služby
|
cs |
dc.subject |
příspěvek na péči
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
autism
|
en |
dc.subject |
autism spectrum disorder
|
en |
dc.subject |
social services
|
en |
dc.subject |
care allowance
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.title |
Rodinné prostředí dítěte s poruchou autistického spektra |
|
dc.title.alternative |
Family environment of a child with autism spectrum disorder |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Krausová, Jana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the issue of the family environment of a children with autism spectrum disorder and it consists of two parts, namely the theoretical and practical part. In the theoretical part we define the autism spectrum disorder and the classification of this disorder. Furthermore, we define the three-problem-area for children with autism spectrum disorder, such as description of social services, care allowance and the last chapter is focused on the family. In the practical part, we focus on qualitative research and our main goal is to find out how the family manages to care for a children with autism spectrum disorder. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55196
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account