Příčiny a prevence záškoláctví na druhém stupni základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Kotešovcová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:53Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:53Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48532
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na příčiny a prevenci záškoláctví u žáků druhého stupně základních škol. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. V úvodu této části jsou uvedeny sociální normy ve školním věku a nespecifické poruchy chování u žáků, kteří mají problémy s těmito sociálními normy. Teoretická část se dále zabývá definicí záškoláctví a její typologii, popisuje možné příčiny záškoláctví a rozebírá možnosti prevence záškoláctví. Praktická část se pomocí kvalitativního výzkumu zabývá pohledem učitelů na tuto problematiku. Hlavním cílem výzkumného šetření je zjistit názor učitelů na záškoláctví. |
|
dc.format |
55 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
problémové chování
|
cs |
dc.subject |
omlouvání absence
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
odhalování záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
příčiny záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
prevence záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
behaviour disorder
|
en |
dc.subject |
absence
|
en |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.subject |
detection of truancy
|
en |
dc.subject |
causes of truancy
|
en |
dc.subject |
prevention of truancy
|
en |
dc.title |
Příčiny a prevence záškoláctví na druhém stupni základní školy |
|
dc.title.alternative |
The Causes and Prevention of Truancy at the Second Grade of Elementary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis focuses on the causes and prevention of truancy at the second grade of elementery school The theoretical part is divided into the four chapters. At the beginning is an introduction which explains (into this section lists) social standards at school age and non-specific behavioural disorders that we can notice in children who have obviously problems with these specific social norms. In the theoretical part we can find out more about definition of truancy, describes possible causes and discuss the possibilities of prevention of truancy. Practical part deals with teacher's view about this issue through qualitative research. The key of this research is to find out how teachers react to truancy. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
55194
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account