Projekt rozšíření působnosti vybrané dopravní firmy na zahraniční trhy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Krejsa, Roman
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:47Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:47Z |
|
dc.date.issued |
2020-01-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48384
|
|
dc.description.abstract |
Účelem této diplomové práce je vytvoření projektu pro rozšíření působnosti malé firmy na zahraniční trhy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je zpracována teorie související se vstupem na zahraniční trhy, nákladní autodopravou, marketingového plánování a marketingového mixu. V praktické části je vypracována situační analýza stavu firmy včetně SWOT, STEP a Porterovy analýzy pěti sil. Dále je vybrán vhodný trh pro expanzi a popsán plán vstupu na tento trh. Závěr práce doplňuje nákladová, časová a riziková analýza. |
|
dc.format |
106 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
nákladní doprava
|
cs |
dc.subject |
mezinárodní marketing
|
cs |
dc.subject |
mezinárodní marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
mezinárodní trh
|
cs |
dc.subject |
SWOT
|
cs |
dc.subject |
STEP
|
cs |
dc.subject |
analýza pěti sil
|
cs |
dc.subject |
Freight transport
|
en |
dc.subject |
international marketing
|
en |
dc.subject |
international marketing communication
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
international market
|
en |
dc.subject |
SWOT
|
en |
dc.subject |
STEP
|
en |
dc.subject |
five forces analysis
|
en |
dc.title |
Projekt rozšíření působnosti vybrané dopravní firmy na zahraniční trhy |
|
dc.title.alternative |
Project to Extend the Scope of the Selected Transport Company to the Foreign Markets |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Svoboda, Libor |
|
dc.date.accepted |
2020-07-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of this thesis is to create a project to expand the scope of a small company to foreign markets. Thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the theory related to entering foreign markets, freight transport, marketing planning and marketing mix. In the practical part is described actual situation of the company, including SWOT analysis, STEP analysis and Porter's analysis of five forces. Further is selected a suitable market for expansion and created plan for entering this market. The conclusion of the work is supplemented by cost, time and risk analysis. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
55011
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-06-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account