Inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem do základních škol v okrese Prostějov

DSpace Repository

Language: English čeština 

Inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem do základních škol v okrese Prostějov

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Meďannik, Galina
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:44Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:44Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48312
dc.description.abstract Diplomová práce pojednává o procesu inkluze dětí s odlišným mateřským jazykem do českého školního prostředí na přikladu základních škol v okrese Prostějov. Snažili jsme se zjistit zkušenosti pedagogů provinciálního města, kteří vyučují danou cílovou skupinu. Vyhodnocení probíhalo na základě kvalitativního výzkumu, který byl proveden formou polostrukturovaných rozhovoru. V teoretické části práce jsme mimo jiné uvedli postupy práce s cílovou skupinou, které využívají pedagogové v různých zemích světa. Výsledky ukázaly, že učitelé potřebují větší podporu z ohledu vylepšení metodologické podpory a speciálních učebnic. V závěru jsme nabídli některé praktické postupy na zlepšení situace.
dc.format 113 s. (196 816 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čeština jako cizí jazyk cs
dc.subject migrace cs
dc.subject překážky ve vzdělávání dětí cizinců cs
dc.subject začleňování cs
dc.subject žáci - cizinci cs
dc.subject Czech as a foreign language en
dc.subject migration en
dc.subject inclusion en
dc.subject obstacles in education of foreigner children en
dc.subject Pupils - foreigners en
dc.title Inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem do základních škol v okrese Prostějov
dc.title.alternative Inclusion of pupils with different mother tongues in the elementary schools in Prostějov district
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Haburajová Ilavská, Lenka
dc.date.accepted 2020-08-20
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the process of inclusion of children with different native languages into the Czech environment through the example of elementary schools in the district of Prostějov. We tried to find out the experience of the provincial town educators who teach the target group. The evaluation was based on qualitative research, which was conducted in the form of semi-structured interviews. In the theoretical part, we introduced the procedures of working with these children, which are used by educators in different countries of the world. The results showed that teachers need more support in terms of methodological recommendations and special textbooks. In conclusion, we offered some practical steps to improve the situation.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54921
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
meďannik_2020_dp.pdf 1.687Mb PDF View/Open None
meďannik_2020_op.docx 19.77Kb Unknown View/Open None
meďannik_2020_vp.docx 15.91Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account