Faktory podílející se na utváření finanční gramotnosti žáků základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Faktory podílející se na utváření finanční gramotnosti žáků základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Marcaníková, Jitka
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:44Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:44Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48310
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá měřením úrovně finanční gramotnosti žáků 9. ročníku základních škol v závislosti na faktorech rodinného prostředí. Cílem výzkumného šetření je ověření předpokladu, zda existují rozdíly v úrovni finanční gramotnosti žáků 9. ročníku základních škol v závislosti na socioekonomickém statusu rodiny, v závislosti na sociálním kapitálu rodiny, v závislosti na míře komunikace v rodině v oblasti financí a v závislosti na hospodaření s kapesným. Inspirací pro náš výzkum bylo testování patnáctiletých žáků v oblasti finanční gramotnosti v rámci mezinárodního šetření PISA 2012 a další výzkumy zjišťující úroveň finanční gramotnosti dospělých. Pro šetření jsme zvolili kvantitativní pojetí výzkumu a pro testování hypotéz byla použita analýza rozptylu (ANOVA) a t-test (dle skupin). Výsledky výzkumu potvrdily, že rodinné zázemí má zásadní dopad na finanční gramotnost jedince.
dc.format 90 s. (140 957 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject finanční gramotnost cs
dc.subject finanční vzdělávání cs
dc.subject socioekonomický status cs
dc.subject sociální kapitál cs
dc.subject výchova k finanční gramotnosti cs
dc.subject kapesné cs
dc.subject měření finanční gramotnosti cs
dc.subject financial literacy en
dc.subject financial education en
dc.subject socioeconomic status en
dc.subject social capital en
dc.subject financial literacy education pocket money en
dc.subject measurement of financial literacy en
dc.title Faktory podílející se na utváření finanční gramotnosti žáků základních škol
dc.title.alternative Factors which participate in developing financial skills of elementary school pupils
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2020-08-19
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with measuring the level of financial literacy of the 9th grade primary school pupils depending on the factors of the family environment. The aim of the research is to verify the assumption whether there are differences in the level of financial literacy of the 9th grade primary school pupils depending on the socioeconomic status of the family, depending on the social capital of the family, depending on the level of communication in the family in the area of finance and pocket money. The inspiration for our research was testing of 15-year-old pupils in the field of financial literacy within the international PISA 2012 survey and other research determining the level of financial literacy of adults. We chose a quantitative research approach for the survey and analysis of variance (ANOVA) and t-test (by groups) were used to test the hypotheses. The results of the research confirmed that the family background has a major impact on the financial literacy of the individual.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54919
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
marcaníková_2020_dp.pdf 3.151Mb PDF View/Open None
marcaníková_2020_op.docx 17.45Kb Unknown View/Open None
marcaníková_2020_vp.docx 23.91Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account