dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Marcaníková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:44Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:44Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48310
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá měřením úrovně finanční gramotnosti žáků 9. ročníku základních škol v závislosti na faktorech rodinného prostředí. Cílem výzkumného šetření je ověření předpokladu, zda existují rozdíly v úrovni finanční gramotnosti žáků 9. ročníku základních škol v závislosti na socioekonomickém statusu rodiny, v závislosti na sociálním kapitálu rodiny, v závislosti na míře komunikace v rodině v oblasti financí a v závislosti na hospodaření s kapesným. Inspirací pro náš výzkum bylo testování patnáctiletých žáků v oblasti finanční gramotnosti v rámci mezinárodního šetření PISA 2012 a další výzkumy zjišťující úroveň finanční gramotnosti dospělých. Pro šetření jsme zvolili kvantitativní pojetí výzkumu a pro testování hypotéz byla použita analýza rozptylu (ANOVA) a t-test (dle skupin). Výsledky výzkumu potvrdily, že rodinné zázemí má zásadní dopad na finanční gramotnost jedince. |
|
dc.format |
90 s. (140 957 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
finanční gramotnost
|
cs |
dc.subject |
finanční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
socioekonomický status
|
cs |
dc.subject |
sociální kapitál
|
cs |
dc.subject |
výchova k finanční gramotnosti
|
cs |
dc.subject |
kapesné
|
cs |
dc.subject |
měření finanční gramotnosti
|
cs |
dc.subject |
financial literacy
|
en |
dc.subject |
financial education
|
en |
dc.subject |
socioeconomic status
|
en |
dc.subject |
social capital
|
en |
dc.subject |
financial literacy education pocket money
|
en |
dc.subject |
measurement of financial literacy
|
en |
dc.title |
Faktory podílející se na utváření finanční gramotnosti žáků základních škol |
|
dc.title.alternative |
Factors which participate in developing financial skills of elementary school pupils |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2020-08-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with measuring the level of financial literacy of the 9th grade primary school pupils depending on the factors of the family environment. The aim of the research is to verify the assumption whether there are differences in the level of financial literacy of the 9th grade primary school pupils depending on the socioeconomic status of the family, depending on the social capital of the family, depending on the level of communication in the family in the area of finance and pocket money. The inspiration for our research was testing of 15-year-old pupils in the field of financial literacy within the international PISA 2012 survey and other research determining the level of financial literacy of adults. We chose a quantitative research approach for the survey and analysis of variance (ANOVA) and t-test (by groups) were used to test the hypotheses. The results of the research confirmed that the family background has a major impact on the financial literacy of the individual. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54919
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|