Zaměstnávání osob s mentálním postižením
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kroutilová Nováková, Radana
|
|
dc.contributor.author |
Hrubá Rážová, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:43Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:43Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48268
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje zaměstnávání osob s mentálním postižením. Jejím cílem je zjistit, jak vnímají osoby s mentálním postižením proces přípravy na zaměstnání. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy týkající se mentálního postižení a souvisejících pojmů, je popsán systém edukace osob s mentálním postižením, jejich postavení na trhu práce a uvedeny možnosti jejich zaměstnávání. Cílem praktické části je, na základě kvalitativního výzkumu, pomocí polostrukturovaného rozhovoru, odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: Jak vnímají osoby s mentálním postižením svou zkušenost s přípravou na zaměstnání pomocí aktivizačních činností? V závěru diplomové práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a popsáno doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
73 s. ( 135 313 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
edukace
|
cs |
dc.subject |
profesní příprava
|
cs |
dc.subject |
diskriminace
|
cs |
dc.subject |
zaměstnávání
|
cs |
dc.subject |
intellectual disability
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
professional training
|
en |
dc.subject |
discrimination
|
en |
dc.subject |
employment
|
en |
dc.title |
Zaměstnávání osob s mentálním postižením |
|
dc.title.alternative |
Employing People with Intellectual Disabilities |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrnčiříková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the employment of people with intellectual disability. The goal of this thesis is to find out how people with intellectual disability perceive the process of professional training for employment. The theoretical part explains concepts related to intellectual disability and other related concepts. It also describes the system of education of person with intellectual disability, their position on the labor market and possibilities of their employment. The practical part is devoted to qualitative research. The aim of practical part is to answer the main research question: How people with intellectual disability perceive their experience with professional training for employment gained through activating activities? There is also summary of the results and recommendation for practice in the end of this thesis. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54855
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account