Výchovné styly a jejich uplatnění pohledem současné rodiny
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Gladišová, Patricie
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:42Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:42Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48262
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá výchovnými styly, které jsou uplatňovány v současné rodině, přičemž hlavní cíl práce se zaměřuje na výchovné styly podle typologického rozdělení autorky Baumrind. Teoretická část je rozdělena do tří stěžejních kapitol. V první kapitole si představíme oblast rodiny. V další kapitole si přiblížíme oblast výchovy. Poslední kapitola se věnuje konkrétním typologiím výchovných stylů pohledem tuzemských i zahraničních autorů. Praktická část diplomové práce se orientuje na výzkum, který probíhal prostřednictvím dotazníkového šetření, přičemž byl použit dotazník Parental Authority Questionnaire - Revised, který má za úkol identifikovat výchovné styly pohledem rodičů. |
|
dc.format |
78 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
Současná rodina
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
výchovný styl
|
cs |
dc.subject |
rodičovský styl
|
cs |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
Contemporary family
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
styles of upbringing
|
en |
dc.subject |
parenting style
|
en |
dc.title |
Výchovné styly a jejich uplatnění pohledem současné rodiny |
|
dc.title.alternative |
Educational styles and their application from the perspective of a contemporary family |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2020-08-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of this thesis is styles of upbringing applied in contemporary family. The aim of the thesis focuses on Bamrind's typology of styles of upbringing/education. Theoretical part consists of three main chapters. The first chapter discusses a family. Next chapter focuses on upbringing/education. Last chapter contains specific typologies of styles of upbringing/education according to perspective of local and foreign authors. Second part of the thesis focuses on the research with the use of a questionnaire survey. The Parental Authority Questionnaire - Revised was used in order to identify styles of upbringing/education in parent's perspective. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54847
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account