Inkluze ve vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Inkluze ve vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Ficencová, Petra
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:42Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:42Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48259
dc.description.abstract Cílem této diplomové práce je zjistit názory pedagogů v mateřských školách na připravenost zavádění inkluzivního vzdělávání v současném českém předškolním vzdělávání. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je řešena problematika inkluzivního vzdělávání a pojmů, které s inkluzí souvisí. Objasněn je také pojem integrace a jsou vymezeni aktéři inkluzivního vzdělávání a je zpracován také pojem mateřská škola. Praktická část a její obsah je soustředěn hlavně na zpracování dotazníků, které byly rozdány předškolním pedagogům všech mateřských škol ve Zlínském kraji. Budou zpracovány názory předškolních pedagogů na inkluzi a na jejich připravenost na zavádění inkluzivního vzdělávání v mateřských školách. Na konci práce lze najít shrnutí výsledků celého výzkumu a závěr, ve kterém jsou uvedena doporučení pro praxi, která z celého výzkumného šetření plynou.
dc.format 104
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject pedagog cs
dc.subject dítě cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject SVP cs
dc.subject inclusive education en
dc.subject inclusion en
dc.subject kindergarten en
dc.subject pedagogue en
dc.subject child en
dc.subject special educational needs en
dc.subject SVP en
dc.title Inkluze ve vzdělávání z pohledu pedagogů mateřských škol
dc.title.alternative Inclusion in education from the perspective of nursery teachers
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Martincová, Jana
dc.date.accepted 2020-08-18
dc.description.abstract-translated The aim of this diploma thesis is to find out the opinions of teachers in kindergartens on the readiness to introduce inclusive education in contemporary Czech preschool education. The work consists of theoretical and practical parts. The theoretical part addresses the issue of inclusive education and concepts related to inclusion. The concept of integration is also clarified and the actors of inclusive education are defined. I also work on the concept of kindergarten. The practical part and its content is mainly focused on elaboration of questionnaires, which were handed out to preschool teachers of all kindergartens in Zlín region. The opinions of preschool teachers on inclusion and their readiness to introduce inclusive education in kindergartens will be processed. At the end of the work you can find a summary of the results of the entire research and a conclusion in which are given recommendations for practice, which result from the entire research survey.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 54844
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2020-06-10


Files in this item

Files Size Format View Description
ficencová_2020_dp.pdf 2.837Mb PDF View/Open None
ficencová_2020_op.docx 16.28Kb Unknown View/Open None
ficencová_2020_vp.docx 17.98Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account