Bariéry v dalším vzdělávání studentů oboru Sociální pedagogika
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Bagarová, Daniela
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:41Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:41Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48233
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce s názvem "Bariéry v dalším vzdělávání studentů oboru Sociální pedagogika" zjišťuje překážky, které studentům brání v pokračování ve studiu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola uvádí do problematiky celoživotního učení, umožňující lidem studovat v jakémkoliv věku. Dále se věnuje terciárnímu vzdělávání a charakteristice vysokoškolského studenta. Druhá kapitola je věnována bariérám ve vzdělávání studentů a životním podmínkám. Kapitola třetí se věnuje oblasti sociální pedagogiky. V praktické části se nachází realizovaný kvantitativní výzkum, jehož cílem je, za pomoci Q - metodologie, zjistit bariéry ve vzdělávání studentů. |
|
dc.format |
108 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
celoživotní učení
|
cs |
dc.subject |
terciární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vysokoškolský student
|
cs |
dc.subject |
bariéry ve vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
lifelong learning
|
en |
dc.subject |
tertiary education
|
en |
dc.subject |
university student
|
en |
dc.subject |
education obstacles
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.title |
Bariéry v dalším vzdělávání studentů oboru Sociální pedagogika |
|
dc.title.alternative |
The Obstacles in Further Education of Social Pedagogy Students |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2020-08-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis is called "The Obstacles in Further Education of Social Pedagogy Students" and as its name suggests it aims to establish obstacles that prevent students from continuing their studies. The theoretical part comprises of three chapters. The first chapter provides a basic insight into lifelong learning that encourages people to study at any age. It also covers tertiary education and strives to characterise a profile of a university student. The second chapter introduces the individual barriers in education of students and their living conditions. The last theoretical chapter describes in further detail social pedagogy. In the practical part, the paper introduces in great detail a quantitative research executed using Q - methodology. The aim of this research was to identify the respective barriers in student education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54800
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account