Sada šperků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Psotková, Sabina
|
|
dc.contributor.author |
Frková, Simona
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:41Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:41Z |
|
dc.date.issued |
2019-12-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48232
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním prvkem kolekce je práce se strukturami. Hledáním nevídaných struktur v běžných, nevýrazných materiálech každodenní potřeby a odhalování jejich krásy. Následně jejich destrukcí a deformací vznikají neopakovatelné tvary. Vzniklé chyby a nedokonalosti při výrobních procesech, které jsou často v designu nežádoucí, využívám jako základní prvky při tvorbě originálního designu. Cílem mojí práce je, aby šperk komunikoval s okolím a reagoval na aktuální situaci. Z toho důvodu jsem si jako hlavní téma zvolila živočišné buňky a jejich napadaní viry. Destrukcí uměle vytvořených textur zachytávám myšlenku rozpadu buňky, která byla napadená virem. Hlavní myšlenkou kolekce je pominutelnost, neznámá budoucnost. Stačí jeden okamžik a vše na co jsme zvyklí se změní. |
|
dc.format |
68 s. (73 759) |
|
dc.language.iso |
sk |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šperk
|
cs |
dc.subject |
kolekce
|
cs |
dc.subject |
stříbro
|
cs |
dc.subject |
struktury
|
cs |
dc.subject |
destrukce
|
cs |
dc.subject |
technologie ztraceného vosku
|
cs |
dc.subject |
jewelry
|
en |
dc.subject |
collection
|
en |
dc.subject |
silver
|
en |
dc.subject |
structures
|
en |
dc.subject |
destruction
|
en |
dc.subject |
technology of lost wax
|
en |
dc.title |
Sada šperků |
|
dc.title.alternative |
Jewellery Set |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Cettl, Miloš |
|
dc.date.accepted |
2020-09-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
Work with structures is the main element of the collection. Searching for unusual structures in common, indistinct materials of everyday need and revealing their beauty. Subsequently, their destruction and deformation create unique shapes. I use the errors and imperfections in production processes, which are often undesirable in the design, as basic elements in creating an original design. The goal of my work is for the jewelry to communicate with the environment and respond to the current situation. Therefore, I chose animal cells and their virus attack as the main topic. By destroying the artificial textures, I capture the idea of the decay of a cell that has been infected by a virus. The main idea of the collection is transience, the unknown future, just one moment and everything we are used to will change. |
|
dc.description.department |
Produktový design |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Multimédia a design - Produktový design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Product design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Visual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
54799
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-08-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account