dc.contributor.advisor |
Jelénková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Zelenková, Ilona
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:40Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:40Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48227
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je teoreticko-empirického charakteru, je zaměřena na využívání instrumentálních činností učiteli mateřských škol. Teoretická část práce předkládá poznatky o hudebních činnostech, o instrumentálních činnostech v předškolním vzdělávání, zabývá se možnostmi práce učitele s instrumentálními činnostmi v mateřské škole. V praktické části práce je metodou dotazníku zjišťováno, jak učitelé mateřských škol při své práci využívají instrumentální činnosti. V závěrečné části práce jsou prezentovány výsledky výzkumu s doporučením pro praxi učitelů mateřských škol. |
|
dc.format |
74 s. (93 008 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
instrumentální činnosti
|
cs |
dc.subject |
Orffův instrumentář
|
cs |
dc.subject |
instrumental mucic activities
|
en |
dc.subject |
instruments of Orff's instrumentation
|
en |
dc.title |
Využívání instrumentálních činností učiteli mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
The use of instrumental activities by preschool teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation thesis has a theoretical-empirical approach, it is focused on the use of instrumentál music acitvities by nursery teachers in practice. The theoretical part presents theoretical knowledge about musical activities, instrumental activities in preschool education, deals with the possibilities of the teacher's work with instrumental activities in kindergarten. The practical part uses a questionnaire method to find out how kindergarten teachers use instrumental activities in their work. The final part of the thesis presents the results of research with recommendations for the practice of kindergarten teachers. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54794
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2020-05-07 |
|