Přístup učitele odborného výcviku k žákům s problémovým chováním
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Švec, Vlastimil
|
|
dc.contributor.author |
Staňková, Sylva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T06:06:07Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T06:06:07Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4820
|
|
dc.description.abstract |
ABSTRAKT Ve své bakalářské práci se zabývám problémovým chováním žáků, přístupem učitele k problémovým situacím a jejich možným řešením. Analyzuji zde situace, se kterými jsem se setkala ve své učitelské praxi a které jsem vníma-la jako problémové. Opírám se o kvalitativní sebereflektivní analýzu. Odhaluji své přístupy k řešení daných situací. S odstupem času zpětně své přístupy hodnotím a nastiňuji nové možnosti pro řešení uvedených situací. Problémové situace jsou zpracovány ve formě příběhů. |
cs |
dc.format |
55 s. |
cs |
dc.format.extent |
1232846 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
problémový žák
|
cs |
dc.subject |
problémové chování žáka
|
cs |
dc.subject |
problémová situace
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
problematic student
|
en |
dc.subject |
student's problematic behaviour
|
en |
dc.subject |
problematic situation
|
en |
dc.subject |
self-reflection
|
en |
dc.title |
Přístup učitele odborného výcviku k žákům s problémovým chováním |
cs |
dc.title.alternative |
Access of the Teacher of Practical Training to Pupils with Problematical Behaviour |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Chudý, Štefan |
|
dc.date.accepted |
2007-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
ABSTRACT In my bachelor thesis I consider the problematic behaviour of the students and the teacher's approach to the problem situations and their possible solutions. In this project I am analysing situations which I have experienced during my teaching practice and which seemed being problematic. This is based on the qualitative self-reflective analysis and I unfold my approach to the solutions of the given situations. As I look back I am reassessing my opinions and proposing new solution possibilities to the mentioned situations. Problematic situations are described in the form of the short stories. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6707
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
problémoví žáci
|
cs |
local.subject |
řešení problémů
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
problem pupils
|
en |
local.subject |
problem solving
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account