Názory studentů pedagogických studijních programů na výuku metodologie výzkumu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kočvarová, Ilona
|
|
dc.contributor.author |
Bařinková, Ivona
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:39Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:39Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48193
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá metodologií výzkumu u vybraných pedagogických studijních programů. Cílem diplomové práce je zjistit názory studentů pedagogických studijních programů na předmět metodologie výzkumu. Dílčími výzkumnými cíli je zjistit, jestli existuje rozdíl v názorech studentů na výuku v závislosti na studovaném studijním programu a dále zjistit, jaká je souvislost mezi prospěchem a názorem k danému předmětu. Diplomová práce se zabývá lidským poznáváním, pojetím pedagogické metodologie a také vývojem a sou-časností českého pedagogického výzkumu. Zabývá se vymezením vybraných pedagogických studijních programů a jejich kurikul se zaměřením na výuku metodologie výzkumu. |
|
dc.format |
85 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
metodologie výzkumu
|
cs |
dc.subject |
pedagogický výzkum
|
cs |
dc.subject |
názory studentů
|
cs |
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
výuka metodologie
|
cs |
dc.subject |
methodology research
|
en |
dc.subject |
pedagogical research
|
en |
dc.subject |
student´s opinion
|
en |
dc.subject |
pedagogy
|
en |
dc.subject |
teaching methodology
|
en |
dc.title |
Názory studentů pedagogických studijních programů na výuku metodologie výzkumu |
|
dc.title.alternative |
Opinions of students of educational study programs on teaching research methodology |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2020-08-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the research methodology of selected pedagogical study programs. The main aim of this diploma thesis is to find out opinions of students of pedagogical study programs on subject - methodology research. The subsidiary aims are to find out whether exists a difference among student´s opinion on teaching depending on the study programs and also to find out whether exists context in grading and opinion on the subject. Diploma thesis deals with human cognition, the concept of pedagogical research. It also deals with the definition of selected pedagogical study programs and the curricula with a focus on teaching methodology research. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54753
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2020-06-10 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account