dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Jelínek, Josef
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T06:03:07Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T06:03:07Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4811
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má za cíl shrnout historický vývoj komunikační disciplíny public relations od jejího vzniku až po současnost. V teoretické části se snažím PR představit v širším úhlu pohledu marketingových komunikací a psychologie komunikace. V praktické časti se dotýkám dějinného vývoje public relations s poukazem na stěžejní okamžiky, které předznamenávaly prudký rozvoj této disciplíny. Projektová část bakalářské práce analyzuje zástupce PR agentur v České republice a v USA. Odlišné pojení kultur a historického vý-voje obou zemí zajišťuje pestrou diferenciaci i na poli PR. Závěr bakalářské práce nastíní na základě vyhodnocení praktické a projektové části možnosti dalšího vývoje public relations na území České republiky, v Evropě a ve Spojených státech amerických. |
cs |
dc.format |
60 s |
cs |
dc.format.extent |
2045865 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
nástroje pr
|
cs |
dc.subject |
media relations
|
cs |
dc.subject |
historický vývoj v čr a usa
|
cs |
dc.subject |
psychologie komunikace
|
cs |
dc.subject |
pleon impact
|
cs |
dc.subject |
ogilvy pr
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
pr tools
|
en |
dc.subject |
media relations
|
en |
dc.subject |
historic development in the cr and in the usa
|
en |
dc.subject |
psychology of communication
|
en |
dc.subject |
pleon impact
|
en |
dc.subject |
ogilvy pr
|
en |
dc.title |
Historie a současnost public relations |
cs |
dc.title.alternative |
History and present of public relations |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Daňová, Dana |
|
dc.date.accepted |
2007-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
My ambition in this bachelor work is to summarize the historical evolution of communica-tion disciplines in public relations, from its start until present day. In the theoretical part I wanted to introduce PR in a broader context of marketing communications and psychology of communication. The practical part touches on the history of public relations especially reflecting the milestones which marked the dramatic development of this discipline. Proj-ect part of my work is an analysis of PR agencies that represent this field in the Czech Re-public and in the United States. Different cultures and specific history reflect themselves also in diverse faces of public relations in these countries. Final part of my work tries to estimate the possible development of public relations in the Czech Republic, in the EU and in the United States. In order to do this, I evaluated the practical and project parts of my bachelor work. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/126
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4856
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|