dc.contributor.advisor |
Tallová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Králíková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48079
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na rozvoj komunikačních dovedností u dětí v mateřské škole z pohledu učitele. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První, teoretická část, je členěna do tří kapitol. V první kapitole je definován pojem předškolní věk a vývojové složky, které mají vliv na rozvoj komunikačních dovedností. Druhá kapitola se za-bývá pojmem komunikace a také specifiky ve vývoji řeči dítěte v předškolním věku. Poslední, třetí kapitola je obsáhlejší. Popisuje vliv mateřské školy na rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku učiteli mateřských škol, práce učitelů v mateřské škole s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, zařazování vhodných forem výuky a metod pro rozvoj komunikačních dovedností. Praktická část této bakalářské práce se zabývá kvantitativním výzkumem. Prostřednictvím dotazníkového šetření je objasňována důležitost rozvoje komunikačních dovedností z pohledu učitele mateřských škol, jsou zde seřazeny jednotlivé oblasti z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání podle důležitosti učitelek mateřských škol, které nejčastěji využívají při rozvoji komunikačních dovedností. Dále jsou podle důležitosti určovány výukové formy a metody práce, podle důležitosti mapovány činnosti a pomůcky, které se nejvíce osvědčují učitelům mateřských škol v přímé praxi při rozvoji komunikačních dovedností u dětí předškolního věku. |
|
dc.format |
81 s. (121 406 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Komunikační dovednost
|
cs |
dc.subject |
neverbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
verbální komunikace
|
cs |
dc.subject |
jazykové roviny
|
cs |
dc.subject |
ontogeneze řeči
|
cs |
dc.subject |
kognitivní vývoj
|
cs |
dc.subject |
výukové metody
|
cs |
dc.subject |
organizační formy výuky
|
cs |
dc.subject |
Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Communication skills
|
en |
dc.subject |
nonverbal communication
|
en |
dc.subject |
verbal communication
|
en |
dc.subject |
language levels
|
en |
dc.subject |
speech ontogenesis
|
en |
dc.subject |
cognitive Development
|
en |
dc.subject |
teaching methods
|
en |
dc.subject |
organizational forms of education
|
en |
dc.subject |
Framework Educational Program for Preschool Education
|
en |
dc.title |
Rozvoj komunikačních dovedností dětí v mateřské škole z pohledu učitele |
|
dc.title.alternative |
Development of communication skills of children in kindergarten from the perspective of teacher |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Klapko, Dušan |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on tne development of communication skills of children in kindergarten from the perspective of the teacher. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter defines the preschool age and developmental components that influence the advancement of communication skills. The second chapter deals with the concept of communication and specifics in speech development of preschool children. The last, third chapter describes the influence of kindergartens on the development of communication skills in preschool children from the perspective of kindergarten teachers, the work of kindergarten teachers with the Framework Educational Program for Preschool Education, integration of appropriate forms of teaching and teaching methods development of communication skills. The second, practical part deals with quantitative research. Using a questionnaire survey, we lined up the areas of the Framework Educational Program for Preschool Education, which kindergarten teachers use the most in the development of communication skills. According to their importance, the forms and methods of work, activities and aids that are most suitable for kindergarten teachers in direct practice in the field of development of communication skills in preschool children were determined. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54611
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-05-04 |
|