Rozvíjení sociálních a personálních kompetencí dětí prostřednictvím dramatické výchovy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Patakiová, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48077
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá rozvíjením sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku prostřednictvím principů a metod dramatické výchovy. Teoretická část popisuje koncept sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku. Seznamuje s cíli, principy a metodami dramatické výchovy a jejich možnostmi při rozvoji sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku. Praktická část popisuje aplikaci projektu dramatické výchovy s dětmi předškolního věku a v rámci evaluace předkládá přínos projektu pro rozvoj jejich sociálních a personálních kompetencí. |
|
dc.format |
89 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
strukturované drama
|
cs |
dc.subject |
úkolová motivace
|
cs |
dc.subject |
komunikativní interakce
|
cs |
dc.subject |
structured drama
|
en |
dc.subject |
task motivation
|
en |
dc.subject |
communicative interaction
|
en |
dc.title |
Rozvíjení sociálních a personálních kompetencí dětí prostřednictvím dramatické výchovy |
|
dc.title.alternative |
Developing children's social and personal competences through drama education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tallová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis seeks to explain how the principles and methods of drama education can be used to develop preschool children's social and personal competencies. The theoretical part deals with the concept of preschool children's social and personal competencies. It describes goals, principles and methods of drama education, as well as methods used to develop the children's social and personal competencies. The practical part outlines the application of a drama education project in preschool children's learning. The evaluation part illuminates how the project contributes to the development of their social and personal competencies. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54608
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-04-30 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account