dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Tománková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48075
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zabývá se možnostmi relaxace u dětí předškolního věku. Cílem bylo vytvořit tělovýchovný projekt s prvky relaxace, jeho ověření v reálném prostředí mateřské školy, následná evaluace a zpracování doporučení pro mateřské školy. Teoretická část blíže objasňuje pojmy stres, relaxace a duševní hygiena. Zaměřuje se na zvládání, projevy a příčiny stresu u dětí, význam relaxace a relaxační techniky, které jsou použitelné v prostředí mateřské školy. Stručně se zmiňuje o vývoji dítěte předškolního věku a jeho zvláštnostech, které ovlivňují průběh relaxace. Praktická část obsahuje didakticky zpracovaný projekt, jehož náplní jsou aktivity zaměřené na relaxaci dětí předškolního věku. Na základě evaluace tohoto projektu ve vybrané mateřské škole je zpracováno doporučení pro realizaci relaxačních činností. |
|
dc.format |
92 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
relaxace
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
coping
|
cs |
dc.subject |
relaxation
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
coping
|
en |
dc.title |
Relaxace jako prostředek zvládání stresu u dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Relaxation as a means of coping with stress for preschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukšík, Ivan |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis has theoretical and application character and deals with possibilities of relaxation of preschool children. The aim was to create a physical education project with elements of relaxation, its verification in a real kindergarten environment, subsequent evaluation and preparation of recommendations for kindergartens. Terms stress, relaxation and mental hygiene are explained in the theoretical part. It focuses on management, symptoms and causes of stress of the children, the importance of relaxation and relaxation techniques that are applicable in the kindergarten environment. It briefly mentions the development of a preschool children and their peculiarities that influence the course of relaxation. The practical part contains a didactically elaborated project whose activities are focused on relaxation of preschool children. A recommendation for the implementation of relaxation activities is prepared based on the evaluation of this project in selected kindergarten. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54606
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-04-30 |
|