Příprava dítěte na vstup do základní školy v perspektivě rodičů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Příprava dítěte na vstup do základní školy v perspektivě rodičů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Konečná, Klára
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48074
dc.description.abstract Bakalářská práce je teoreticko-empirického charakteru. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů školní zralosti a připravenosti v kontextu přechodu dítěte do základní školy. Vymezuje zápis do základní školy, odklad školní docházky a zaměřuje se na roli rodiny v přípravě dítěte na vstup do základní školy. V praktické části bylo cílem na základě kvalitativně výzkumného šetření popsat představy a názory rodičů dětí před vstupem do základní školy na přechod jejich dítěte z mateřské školy do školy základní. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, jak rodiče vnímají význam přípravy dítěte na vstup do základní školy. Mateřskou školu považují za velmi důležitou výchovně-vzdělávací instituci a plně se spoléhají na práci učitelek s důvěrou v jejich odbornost. Zároveň si rodiče uvědomují přicházející změnu do budoucna.
dc.format 46 s. (89 272 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject rodiče připravující dítě na vstup do základní školy cs
dc.subject školní připravenost cs
dc.subject odklad školní docházky cs
dc.subject zápis jako přechodový rituál cs
dc.subject parents preparing a child to enter primary school en
dc.subject school readiness en
dc.subject postponement of school attendance en
dc.subject enrollment as a transition ritual en
dc.title Příprava dítěte na vstup do základní školy v perspektivě rodičů
dc.title.alternative Parents' perspective on child's preparation to the elementary school entrance
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2020-08-31
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is of a theoretical-empirical nature. The theoretical part deals with the definition of the concepts of school maturity and readiness in the context of the transition of a child to primary school. It defines enrollment in primary school, post-ponement of school attendance and focuses on the role of the family in preparing a child to enter primary school. In the practical part, the aim was to describe, based on a qualitative research to describe the ideas and opinions of children's parents before entering primary school on their child's transition from kindergarten to primary school. The results of the research shows how parents acknowledge the importance of preparing a child to enter primary school. They consider kindergarten to be a very important educational institution and they rely fully on the work of teachers with confidence in their expertise. At the same time, parents are aware of the coming change in the future.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54605
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2020-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
konečná_2020_dp.pdf 1.185Mb PDF View/Open None
konečná_2020_op.docx 18.38Kb Unknown View/Open None
konečná_2020_vp.docx 17.60Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account