Příběhy v rozvoji gramotnosti dětí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Příběhy v rozvoji gramotnosti dětí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrová, Zuzana
dc.contributor.author Karmazínová, Renáta
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48073
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a věnuje se na analýze práce učitele mateřské školy s příběhem pro děti. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů souvisejících s gramotností, objasňuje úlohu učitele v rozvoji gramotnosti dětí a zaměřuje se na definice narace. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím pozorování učitelky mateřské školy, při práci s příběhem pro děti, působící v homogenní třídě dětí ve věku čtyři až pět let. Výsledky tohoto výzkumu mohou objasnit, pomocí jakých čtenářských strategií a otázek učitelka podporovala porozumění textu u dětí.
dc.format 51
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject porozumění cs
dc.subject čtenářská pregramotnost cs
dc.subject porozumění textu cs
dc.subject narativ cs
dc.subject comprehension en
dc.subject reading preliteracy en
dc.subject comprehension of the text en
dc.subject narrative en
dc.title Příběhy v rozvoji gramotnosti dětí
dc.title.alternative Narratives in children's literacy development
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2020-08-25
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis has a theoretical-empirical character, and it is devoted to the analysis of the work of a kindergarten teacher with a story for children. The theoretical part deals with the definition of terms that are related to literacy, it clarifies the role of the teacher in the development of children's literacy and focuses on the definition of narration. The empirical part presents the results of qualitatively oriented research, which was carried out through the observations of a kindergarten teacher when working with a story for children in a homogeneous class of children aged four to five years. The results of this research may shed light on the reading strategies and questions the teacher used to support children's comprehension of the text.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54604
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2020-05-06


Files in this item

Files Size Format View Description
karmazínová_2020_dp.pdf 1.019Mb PDF View/Open None
karmazínová_2020_op.docx 18.01Kb Unknown View/Open None
karmazínová_2020_vp.docx 18.39Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account