Příběhy v rozvoji gramotnosti dětí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrová, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Karmazínová, Renáta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48073
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a věnuje se na analýze práce učitele mateřské školy s příběhem pro děti. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů souvisejících s gramotností, objasňuje úlohu učitele v rozvoji gramotnosti dětí a zaměřuje se na definice narace. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím pozorování učitelky mateřské školy, při práci s příběhem pro děti, působící v homogenní třídě dětí ve věku čtyři až pět let. Výsledky tohoto výzkumu mohou objasnit, pomocí jakých čtenářských strategií a otázek učitelka podporovala porozumění textu u dětí. |
|
dc.format |
51 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
porozumění
|
cs |
dc.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
porozumění textu
|
cs |
dc.subject |
narativ
|
cs |
dc.subject |
comprehension
|
en |
dc.subject |
reading preliteracy
|
en |
dc.subject |
comprehension of the text
|
en |
dc.subject |
narrative
|
en |
dc.title |
Příběhy v rozvoji gramotnosti dětí |
|
dc.title.alternative |
Narratives in children's literacy development |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis has a theoretical-empirical character, and it is devoted to the analysis of the work of a kindergarten teacher with a story for children. The theoretical part deals with the definition of terms that are related to literacy, it clarifies the role of the teacher in the development of children's literacy and focuses on the definition of narration. The empirical part presents the results of qualitatively oriented research, which was carried out through the observations of a kindergarten teacher when working with a story for children in a homogeneous class of children aged four to five years. The results of this research may shed light on the reading strategies and questions the teacher used to support children's comprehension of the text. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54604
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account