dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Zetíková, Alena
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48066
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Věnuje se především učitelům mateřských škol, jejich přípravě a vedení třídní dokumentace s ohledem na specifika dětí mladších tří let v různých typech tříd. Dvouleté děti autorka charakterizuje jako děti generace Alfa. V textu jsou zdůrazněny také podmínky vzdělávání u dětí raného věku v předškolních zařízeních a zařazením dětí mladších tří let s akcentem na zařazení do homogenních nebo heterogenních tříd. Autorka se v práci věnuje také výzkumům ze zahraničí a jejich srovnání. Empirická část je věnována kvalitativně orientovanému výzkumu, který byl realizován prostřednictvím obsahové analýzy třídních vzdělávacích programů a nestrukturovaného pozorování v homogenních a heterogenních třídách. Ze závěrů výzkumu vyplývá, že vzdělávání dvouletých dětí je možné za dodržených určitých podmínek a individuálním přístupem učitelek s ohledem na vývojová specifika těchto dětí. Třídní vzdělávací program by měl být tvořen přehledně a při tvoření vzdělávacích cílů by se nemělo zapomínat na vývojová specifika dvouletých dětí. |
|
dc.format |
76 s. (99 700 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
specifika dvouletého dítěte
|
cs |
dc.subject |
třídní vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
generace Alfa
|
cs |
dc.subject |
two young children specification
|
en |
dc.subject |
class educational program
|
en |
dc.subject |
Alfa generation
|
en |
dc.title |
Práce s dvouletými dětmi v předškolních zařízeních |
|
dc.title.alternative |
Workshop with two aged preschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Deutscherová, Beáta |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor work has theoretical - empirical charakter. It deals with nursery school teachers, their preparation and administration of class documentation. Specification is on under three year children in different class types. The author characterizes two year children like ones of Alfa Generation. In the work there are educational conditions of young children in pre - school fecilities. It is necessary to give these children with accent of under three year into homogeneous or heterogeneous classes. The author works with foreign researches and she compares them. The empirical part devotes to qualitative directed study and non - structure research in both - homogeneous and heterogeneous classes. It was realised through analyzies of class educational programs and non - structurer attention in theses classes. Finally we can say that integration of two young children in possible and required. But all conditions must be defined and of course with educational and pedagogical strategies. Nursery school teachers must know everything about two young children. All proces is for them and teachers have to accept individual needs of children. The educational aim must be given and priority is the age of children categories. This experience must be adapted in all class documentation. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54596
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2020-04-30 |
|