Možnosti uplatňování koutků živé přírody v kurikulu mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Hrbáčková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48063
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter a zaměřuje se na rozvoj přírodovědného vzdělávání u dětí předškolního věku v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na přírodovědné vzdělávání v kurikulu mateřské školy a na možnosti poznávání přírody v mateřské škole. Na teoretickou část navazuje praktická část s vybranými možnostmi uplatňování koutku živé přírody v mateřské škole. Jejím hlavním cílem je vytvořit návrh koutku živé přírody s využitím zahrady v mateřské škole. |
|
dc.format |
67 s. (93 744 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
přírodovědná gramotnost
|
cs |
dc.subject |
koutek živé přírody
|
cs |
dc.subject |
smyslové poznávání
|
cs |
dc.subject |
environmentální výchova
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
Science education
|
en |
dc.subject |
science literacy
|
en |
dc.subject |
living nature corner
|
en |
dc.subject |
sensory cognition
|
en |
dc.subject |
environmental education
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.title |
Možnosti uplatňování koutků živé přírody v kurikulu mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Possibilities of Applying Nature Corners in Preschool Curriculum |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis is of theoretical-application character and focuses on the development of science education for preschool children in kindergarten. The theoretical part is focused on science education in the kindergarten curriculum and on the possibilities of learning about nature in kindergarten. After the theoretical part is practical part with selected options for the application of the living nature corner in kindergarten. Main goal of an application part is to create a design for a living nature corner using a garden in a kindergarten. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54593
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2020-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account