Možnosti rozvíjení sociálních vztahů dětí v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pacholík, Viktor
|
|
dc.contributor.author |
Suchomelová, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:54:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-10-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/48058
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálních vztahů dětí ve třídě mateřské školy pohledem učitelů. Teoretická část bakalářské práce shrnuje současné teoretické poznatky z oblasti vztahů dětí v předškolním věku, rolí rodiče a učitele v mateřské škole. Empirická část bakalářské práce je tvořena kvalitativně orientovaným výzkumem, který byl realizován prostřednictvím interview s učitelkami mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit význam připisovaný učiteli mateřských škol vztahům mezi dětmi. Z výzkumu vyplývá, že jsou vztahy významné z hlediska rozvoje osobnosti dítěte a z hlediska psychosociálního klimatu třídy. Druhým cílem práce bylo odkrýt výchovně vzdělávací postupy používané učiteli k rozvíjení vztahů dětí v mateřské škole. Jako efektivní se jeví zejména činnosti na principu spolupráce a vzájemné komunikace. |
|
dc.format |
80 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální vztah
|
cs |
dc.subject |
sociální interakce
|
cs |
dc.subject |
sociální kompetence
|
cs |
dc.subject |
sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
social relationships
|
en |
dc.subject |
social interaction
|
en |
dc.subject |
social competence
|
en |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.title |
Možnosti rozvíjení sociálních vztahů dětí v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Possibilities of forming a social relationship of children in nursery school |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Tallová, Barbora |
|
dc.date.accepted |
2020-08-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis deals with the issue of social relationships of children in the kindergarten class from the perspective of teachers. The theoretical part of the bachelor's thesis summarizes current theoretical knowledge in the field of relationships between preschool children, the role of parents and teachers in kindergarten. The empirical part of the bachelor's thesis consists of qualitatively oriented research, which was carried out through interviews with kindergarten teachers. The goal of the bachelor's thesis was to find out the value of relationships between children according to kindergarten teachers. Research shows that relationships are important for the child's personality development and for class climate as well. The second goal of the bachelor's thesis was to expose the educational approaches used by teachers to develop relationships between children in kindergarten. Activities based on cooperation and mutual communication appear to be effective in particular. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
54588
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2020-05-04 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account